خبرگزاری کار ایران

توجه لازم به آموزش محیط‌زیست در کشور نشده است

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۱۹۷

معاون توسعه منابع انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با مهم دانستن امر آموزش در حوزه محیط ‌زیست گفت: متاسفانه در کشور آنطور که باید به مسئله آموزش و تحقیق در حوزه محیط ‌زیست توجه نشده است.

به گزارش ایلنا، اصغر دانشیان در مراسم تودیع و معارفه معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته به پولی که برای آموزش تخصیص داده می‌شود به‌عنوان سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند نه هزینه اما در کشور ما این سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است و آن طور که باید به مسئله آموزش و تحقیق ارزش گذاشته نمی شود.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست برای کمک به امر آموزش و مشارکت‌های مردمی استفاده می‌شود، گفت: آموزش‌های زیست محیطی باید به همه وجوه زندگی مردم نفوذ پیدا کند تا شاهد رفتار درست با محیط زیست باشیم.  

در ادامه این نشست اسکندر امیدی‌نیا - معاون سابق آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان محیط زیست - تصریح کرد: حفظ محیط زیست در صف و ستاد کار پیچیده و سختی است و حفظ آن به تنهایی وظیفه سازمان محیط زیست نیست اگر مردم در مواردی مانند حفظ منابع آب، انرژی، کشاورزی و تنوع زیستی همکاری نکنند، محیط زیست خوبی نخواهیم داشت.

 ژیلا مهدی آقایی - معاون آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان محیط زیست-  نیز در این مراسم ضمن اشاره به نقش پررنگ آموزش در حفظ محیط زیست گفت: ما معتقدیم که با آموزش همگانی و عمومی می‌توان بستر مناسبی برای حفظ محیط زیست و مسئولیت اجتماعی در این حوزه ایجاد کرد و برای تحقق این امر از تمام همکاران کمک خواهیم گرفت.

 بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست روز گذشته ژیلا مهدی آقایی جانشین اسکندر امیدی‌نیا - معاون آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان محیط زیست - شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز