خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

برخورد با خودروهای دودزا در ۴۶ نقطه تهران

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۱۹۳

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد با خودروهای دودزا در ۴۶ نقطه تهران توسط پلیس خبر داد.

«سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور» جانشین پلیس راهور  تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا گفت: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم از همین رو پلیس با جدیت با خودروهای فاقد معاینه فنی برخورد می‌کند.

وی  درباره جریمه خودروهای فاقد معاینه و فنی و دودزا تصریح کرد: خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا به دو صورت جریمه می‌شوند. خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند توسط دوربین‌ها جریمه می‌شوند و خودروهای دودزا نیز توسط همکاران ما در نقاط مختلف شهر تهران جریمه می‌شوند. ممکن است خودرویی معاینه فنی داشته باشد اما پس از آن دچار نقص فنی شده و دودزا باشد.

جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: از همین‌رو نیز همکاران ما در 46 نقطه از سطح شهر تهران و در نقاطی که بتوانند خودروهای دودزا را متوقف کنند و خطری در خصوص تصادف ایجاد نشود مستقر شده‌اند و با خودروهای دودزا برخورد می‌کنند.

سرهنگ موسوی‌پور خاطرنشان کرد: تمام دوربین‌های پلاک خوان در سطح شهر تهران خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند را ثبت می‌کنند و این خودروها توسط پلیس اعمال قانون شده و به مبلغ 50 هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی ادامه داد: خودروهای دودزا نیز که آلاینده تولید می‌کنند توسط پلیس متوقف شده و به مبلغ 45 هزار تومان جریمه می‌شوند. پلاک این خودروها پس از توقف توسط پلیس فک شده و پلاک اعزام به تعمیرگاه به آنها داده می‌شود. این خودروها به مدت 24 ساعت فرصت دارند تا برای رفع نقص خودرو به تعمیرگاه مراجعه کنند. بعد از 24 ساعت این خودرو اجازه تردد در سطح شهر را نداشته و چنانچه تردد داشته باشد خودروی بدون پلاک محسوب شده و متوقف شده و به پارکینگ منتقل می‌شود.

جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: خودروهای دودزا پس از مراجعه به تعمیرگاه و رفع مشکل باید معاینه فنی دریافت کرده و سپس برای رفع فک پلاک اقدام کنند.

سرهنگ موسوی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا با خودروهای حمل و نقل عمومی فاقد معاینه فنی و یا دودزا نیز برخورد می‌شود، گفت: از نظر قانون هیچ تفاوتی بین خودروهای فاقد معاینه فنی دولتی و غیردولتی و عمومی ندارد و پلیس با همه خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز