خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش مترو به کاهش ساعت کاری حمل ونقل عمومی در پایتخت /طرح خوبی است؛ مردم باید زودتر به سمت منازل خود بروند

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۱۵۰

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره کاهش ساعت کار مترو گفت: این طرح خوب است و اگر تنها انتقاد کنیم و کمک به اجرای مصوبات نکنیم، هیچوقت نمی‌توانیم از پس بیماری کرونا برآییم.

«فرنوش نوبخت» مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره کاهش ساعت کاری مترو گفت: ما تابع سیاست‌های کلی ستاد مقابله با کرونا هستیم. قبل از اینکه منطقی بودن یا نبودن یک طرح را ارزیابی کنیم، راجع به اجرای آن باید همکاری داشته باشیم، چرا که ستاد مقابله با کرونا مصالحی را در نظر می‌گیرد که در راستای حفظ جان شهروندان است. 

نوبخت با تاکید بر اینکه باید همه را تشویق کنیم که زودتر تعطیل کنند و تصمیات ستاد کرونا را اجرا کنند، افزود: همه باید کمک کنیم و پشتیبان و مجری دستورات ستاد کرونا باشیم. از روز گذشته مشغول رصد شرایط در مترو هستیم. نظارت و مانیتور آمار و تراکم را انجام و گزارش و نظرات خود را به ستاد کرونا منعکس خواهیم کرد تا از این نظرات استفاده کند. 

او ضمن مناسب دانستن اجرای این طرح گفت: این طرح خوب است و اگر تنها انتقاد کنیم و کمک به اجرای مصوبات نکنیم، هیچوقت نمی‌توانیم از پس این بیماری برآییم. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در واکنش به اینکه مترو یک دستگاه خدماتی است و بازه زمانی که برای تعطیلی آن در نظر گرفته شده، دسترسی نیروهای کار و کارگران به مترو را محدود کرده است و تاثیری بر سفرهای غیرضروری نداشته است، گفت: نظر آقای حریرچی صراحتا بر این است که مترو باید تعطیل باشد و کرونا تعارف ندارد. نمی‌شود مدام انتقاد کنیم که طرح‌ها فایده‌ای ندارد. ما در شرکت مترو تابع دستورات و مجری آن هستیم. باید همه را تشویق کنیم به مصوبات پایبند باشند و اگر کار واجب ندارند، در خیابان‌ها حضور پیدا نکنند. 

او در پاسخ به این سوال که اجرای نیم بند این طرح بیشتر به شلوغی مترو دامن نمی‌زند؟ گفت: ما در حال رصد و بررسی شرایط هستیم، اما همشهریان باید زودتر به سمت منازل خود بروند. شب گذشته خیابان‌ها خیلی شلوغ بود، چرا که شاهد بارندگی بودیم و نمی‌تواند معیار قرار گیرد. باید چند روز دیگر صبر کرد تا جابجایی و تراکم مردم در مترو بررسی شود، قطعا این طرح باید تاثیر خوبی داشته باشد. 

نوبخت در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش دوساعته فعالیت مترو، تمیهداتی برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها و جلوگیری از ازدحام جمعیت در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: این کاهش ساعت در راستای کم کردن حضور هموطنان در سطح شهر است و باید بدانند مترو بیشتر از این سرویس نخواهد داد و نسبت به تعطیلی اقدام کنند. باید رغبت و اشتیاق حضور در سطح بازار کم شود و به رغم اینکه با کم شدن مسافر درآمد ما کمتر می‌شود، در راستای حمایت از دستورات ستاد کرونا اقدام می‌کنیم. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران تاکید کرد: گزارش‌های لازم تهیه و اگر اقدامی برای بهبود این طرح لازم باشد، اعمال خواهد شد. همه باید پشتیبان و مجری دستورات ستاد مقابله با کرونا باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز