خبرگزاری کار ایران

آزادسازی ۴۸ هزار متر از اراضی کشاورزی در کلاردشت

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۸۸۶

فرمانده انتظامی استان مازندران از رفع تصرف ۴۸ هزار متر از اراضی کشاورزی در شهرستان "کلاردشت" خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "مرتضی میرزایی" درتشریح این خبر، اظهارداشت: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیر قانونی زمین های زراعی و کشاورزی در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده، ۴۸ هزار متر از اراضی کشاورزی که توسط یکی از زمین خواران منطقه به صورت غیر قانونی تفکیک و در آن ایجاد بنا شده بود، شناسایی شد .

سردار میرزایی تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی با همکاری ماموران اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کلاردشت، حصارکشی ها و بناهای ایجاد شده در این زمین ها تخریب و در اختیار بخش زراعی و کشاورزی آن شهرستان قرار گرفت.

وی، ارزش تقریبی زمین های رهاسازی شده از چنگ متهم را بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی در بخش کشاورزی و نیز رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار میرزایی با بیان اینکه زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می کنند از مردم خواست قبل از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز حتما از مراجع قانونی آن استعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز