خبرگزاری کار ایران

ایستگاه اقدسیه تا پایان سال به بهره برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۸۴۸

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) تنها ایستگاه باقی مانده از خط ۳، ایستگاه اقدسیه است که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایلنا،‌ علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در مراسم کلنگ زنی توسعه جنوبی خط ۳ مترو تهران به همراه آغاز عملیات ساخت پایانه مترو آزادگان، بیان کرد: تنها ایستگاه باقی مانده از خط ۳، ایستگاه اقدسیه است که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید. نقص بزرگ خط ۳، نبود پایانه است. خط ۳ و ۴ از جهت پایانه در مضیقه هستند و مشکلات بسیاری را روزانه در بهره برداری مناسب به وجود می‌آورند.

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)؛ آغاز عملیات پایانه خطوط ۶ و ۷ در برنامه اجرایی قرار دارد.

امام با بیان اینکه توسعه جنوبی خط ۳ مترو تهران جزو طرح مصوب جامع حمل و نقل ریلی تهران است، افزود: در مناقصه‌ای که اواخر سال گذشته برای انتخاب پیمانکار توسعه جنوبی خط ۳ مترو تهران و پایانه آزادگان برگزار شد، قرار بر این گذاشته شد که پیمانکار به جای دریافت مطالبات ۷۰ درصد از سهم مجتمع‌های ایستگاهی و ۳۰ درصد به صورت نقد دریافت کند. پیمانکار ۷۰ درصد مطالبات خود را به صورت غیر نقد دریافت می‌کند.

براساس گزارش پایگاه شهر، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اعلام افتتاح و بهره برداری رسمی از ایستگاه برج میلاد در خط ۷ مترو در هفته آینده، گفت: با دستور ویژه شهردار تهران اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ جزو تأمین منابع مالی برای تکمیل خطوط مترو خواهد بود. همچنین بودجه امسال مترو ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که امیدوارم عنایت بیشتری به بودجه این بخش از حمل و نقل شهر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز