خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

صحبت درباره آینده ویروس کرونا سخت است

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۶۷۶

وزیر بهداشت گفت: این ویروس یکی از پیچیده‌ترین مخلوقاتی است که تا به امروز در عرصه بشر پا گذاشته و سخت است که در مورد آینده‌ی آن قضاوت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا «سعید نمکی» وزیر بهداشت در استانداری کرمانشاه، با اشاره به شهدای مدافع سلامت، بیان کرد: دیروز اسامی عزیزانی که در این ایام شهید شدند را مرور می‌کردیم که پرونده ۵۷ پزشک عالی رتبه از بین ۱۳۰ نفر را برای ما به عنوان شهدای مدافع سلامت آورده بودند، تنها فرق این جنگ با دفاع مقدس این بود که ما قبل از سربازان، فرماندهان را در خط مقدم داشتیم و در دفاع مقدس می‌دانستیم دشمن کجا است و از کجا حمله می‌کند، اما در این جنگ، عزیزی که با مهربانی کنار ما نشسته بود بمبی از ویروس بود که ما نمی‌دانستیم و این موضوع به شدت ما را گرفتار کرد.

وی ادامه داد: ما در اوج تحریم، مثلاً در ساعت ۲ نیمه شب خوشبین بودیم که قرار است محموله‌ی دارو برای ما برسد، پیغامی دریافت می کردیم که به دستور یکی از تروریست‌ترین افراد تاریخ بشر انتقال محموله در فرودگاهی ممنوع شده است، فردی که در زمان شروع کرونا منتظر فروپاشی حکومت ایران بود و همه‌ی محدودیت‌ها را بر ما تحمیل کرد، اما با خفت و خواری رفت.

نمکی افزود:این ویروس یکی از پیچیده‌ترین مخلوقاتی است که تا به امروز در عرصه بشر پا گذاشته و سخت است که در مورد آینده‌ی آن قضاوت کنیم و هنوز در جهان کسی چنین ادعایی نکرده که دارویی تهیه کرده باشد که به صورت کامل ویروس را از بین ببرد.

وی گفت: پیچیدگی ویروس باعث پیچیدگی‌های زیادی در نظام سلامت جهان شده است، ما برای مردم هیچ سرزمینی جز سلامتی آرزو نداریم.

او در ادامه گفت: ما امروز با تکیه بر ۲۰ میلیون سفیر سلامت در خانواده‌ها و با تکیه بر محله محوری که به کمک هلال احمر، سازمان‌های مردم نهاد و همه کسانی که به صحنه آمدند گام های جدیدی را در چند محور برداشتیم، به این شرح که افزایش آگاهی عمومی در راستای شکست بیماری، کنترل و تشریح بر اجرای پروتکل‌ها، درمان سرپایی و انجام تست تا روزی ۱۰۰ هزار نفر که همه به شکل رایگان است، در نظر گرفته شد.

نمکی افزود: در این مرحله تمام تست‌هایی که در مراکز خودمان انجام می‌شود رایگان خواهد بود، اما اگر کسی بخواهد تست را در بخش خصوصی انجام دهد، دست خودش است.

وزیر بهداشت بیان کرد: در مراکز ما که به عنوان مراکز بیماری یابی و سرپایی، حتی رفتن به منازل مردم و گرفتن نمونه از افراد مبتلا و همچنین افرادی که در روزهای گذشته با فرد بیمار نزدیکی داشتند تست رایگان می‌گیریم.

وی ادامه داد: در رابطه با درمان بستری و دارو‌ها باید بگویم که ما هنوز تا این لحظه گزارشی از داروی شفابخش کرونا در دنیا دریافت نکردیم و تمام این‌ داروها تاثیرات نسبی و مقطعی است.

نمکی افزود: حدود ۲۰ روزی می‌شود که گشایش‌های مالی برای وزارتخانه اتفاق افتاده و ما در اوج تنگدستی بیش از ۱۶۰ مرکز را به اکسیژن رسان مهیا کردیم و تا دو هفته‌ی دیگر به امید خدا و همت مسئولین دیگر کمبود اکسیژن‌ساز نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز