خبرگزاری کار ایران

ایلام در شیب تند و نگران‌کننده‌ کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۲۶۰

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در نیمه‌ی اول آبان ماه شاهد افزایش دو برابری نمونه گیری از موارد مشکوک استان ایلام، نسبت به مدت مشابه ماه گذشته بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره وضعیت کووید۱۹ در ایلام، بیان کرد: نمودار ابتلا و بستری در استان ایلام افزایشی است که با شیب تند و نگران‌کننده‌ای درحال امتداد است.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های سیروان و ملکشاهی در این استان در وضعیت هشدار بیماری، یعنی پرخطر و شهرستان‌های آبدانان، دهلران، دره شهر و مهران در وضعیت قرمز بیماری، یعنی خیلی پرخطر قرار دارند.

لاری افزود: همچنین شهرستان‌های ایلام، ایوان و چرداول در وضعیت سیاه، یعنی فوق پرخطر قرار دارند که ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار در این شهرستان‌ها اعمال شده و لزوم مدیریت دقیق‌تر در این مناطق امری لازم و ضروری می‌باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت، بیان کرد: متاسفانه ۳۰ درصد موارد مرگ و میر ناشی از کرونای استان، مربوط به یک ماه و نیم گذشته است، در هفته‌ی گذشته بروز هفتگی موارد بستری مثبت در این استان حدود ۵۳ و نیم به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ایلام و همچنین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری حدود ۷۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر در استان گزارش داده شده است که بروز میزان در هر دو شاخصه با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: میزان استفاده از ماسک توسط مردم و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ایلام ۶۵ درصد گزارش شده که کمترین میزان مربوط به ایلام و آبدانان بوده است، متاسفانه شهرستان ایلام با دارا بودن نزدیک به یک سوم جمعیت استان دارای کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌باشد.

لاری بیان کرد: برگزاری مراسم‌های ختم، عروسی و مهمانی‌های خانوادگی از مشکلات جدی مدیریت اپیدمی در استان ایلام می‌باشد که متاسفانه منجر به افزایش ابتلا‌های درون خانوادگی در این استان شده است.

وی گفت: خوشبختانه به همت همکاران ما در استان ایلام در نیمه‌ی اول آبان ماه شاهد افزایش دو برابری نمونه گیری از موارد مشکوک نسبت به مدت مشابه ماه گذشته بودیم که این امر نیازمند تداوم و تقویت بیشتر می‌باشد، امیدواریم با افزایش حساسیت عمومی در عمل به توصیه‌های بهداشتی و تداوم همکاری بین دستگاهی شاهد شکست زنجیره کووید ۱۹ باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز