خبرگزاری کار ایران

مدیرکل جدید امور دانشجویان غیرایرانی معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۱۴۲

با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، آیین تکریم از خدمات عبدالحمید علیزاده، مدیرکل سابق امور دانشجویان غیرایرانی و معارفه افشین آخوند زاده، سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی این سازمان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در آغاز این مراسم گفت: جذب دانشجوی بین المللی از نقاط قوت و موفقیت‌های وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان در دوره جدید است که این موفقیت حاصل همکاری دانشگاه‌ها است.

وی افزود: جذب دانشجوی بین المللی از اهداف نظام آموزش عالی در برنامه ششم توسعه است و امروزه همه مسئولان دانشگاهی به اهمیت آن واقف هستند و جذب بیشتر دانشجوی خارجی از دغدغه‌های روسای دانشگاه‌هاست.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: در جذب دانشجوی بین المللی به توانایی‌های دانشگاه‌ها توجه شده است و کیفیت آموزش و پژوهش ملاک اصلی اعطای مجوز در این حوزه بوده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۶ دانشگاه مجوز پذیرش دانشجوی خارجی دارند و در این حوزه فعالیت می‌کنند گفت: تا تحقق اهداف برنامه ششم در موضوع پذیرش دانشجوی خارجی فاصله اندکی باقی مانده است.

در ادامه این نشست عبدالحمید علیزاده، مدیرکل سابق امور دانشجویان غیر ایرانی گزارشی از اقدامات خود ارائه کرد که تدوین چندین آیین نامه اساسی در خصوص جذب دانشجویان غیر ایرانی، الکترونیکی کردن ارائه خدمات به دانشجویان، واگذاری مسائل اجرایی به دانشگاه‌ها و ایجاد مراکز آموزش زبان فارسی در ۴۳ دانشگاه، محور این گزارش بود.

در ادامه این مراسم، افشین آخوند زاده، سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی با اشاره به حدود یک دهه سابقه خود در امور بین الملل و حوزه جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران، ابراز امید واری کرد در مسیر تحقق اهداف سازمان امور دانشجویان در این حوزه موثر باشد.

گفتنی است علیزاده به عنوان معاون همکاری‌های علمی و سازمان‌های تخصصی مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم منصوب شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز