خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم:

ثبت نام و انتخاب واحد در دانشگاه‌ها باید به صورت مجازی باشد

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۱۰۹

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم تاکید کرد: با توجه به موج کرونا در کشور این تصمیم گرفته شده که هر استانی با هر وضعیتی که در آن قرار دارد، حتما ثبت نام را به شکل مجازی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا آهنچیان، مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم درباره‌عدم ثبت نام حضوری دانشجویان گفت: معاونت آموزشی وزارت علوم ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌های مناطق قرمز و بحرانی داد که الزما ثبت نام را به صورت حضوری انجام ندهند و باید این کار مجازی باشد. این بخشنامه برای همه دانشگاه‌ها ارسال شده اما برخی از دانشگاه‌ها ممکن است در مناطق سفید یا زرد باشند و شاید بخواهند از ثبت نام حضوری استفاده کنند اما با توجه به موج بعدی کرونا در کشور این تصمیم گرفته شده که هر استانی با هر وضعیتی که در آن قرار دارد حتما ثبت نام را به شکل مجازی انجام دهند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها در این زمینه قوانین خود را سایت بارگذاری می‌کنند. اگر دانشگاهی الزامی به حضور دانشجویان کرده است حتما به وزارت علوم منتقل کنند و ما آن را به شکل موردی بررسی خواهیم کرد. دانشگاه آزاد، پیام نور و دانشگاه‌های دولتی برای ثبت نام و انتخاب واحد نباید دانشجویان را مجبور به حضور کنند.

آهنچیان درباره نحوه اعلام شکایت دانشجویان در این خصوص گفت: در سامانه وزارت علوم مجاری ارتباطی مختلفی برای همه واحدها وجود دارد که دانشجویان از طریق ایمیل و شماره تلفن می‌توانند شکایت خود را منتقل کنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم درباره هزینه‌های دانشگاه‌ها که از سوی دانشجویان خواسته شده با توجه به‌عدم برگزاری کلاس‌های حضوری کاهش یابد گفت: این موضوع مربوط به هیات امنای هر دانشگاه است و وزارت علوم در بخشنامه‌ای که صادر کرده دانشجویانی که در پرداخت‌ها دچار مشکل هستند را مورد توجه قرار داده است که در مبلغ شهریه آن‌ها افزایش سنواتی یا صورت نگیرد یا کمتر صورت بگیرد.

او افزود: یک حجم وسیعی از دانشجویان در دانشگاه‌های شهریه‌پرداز هستند که قوانین آن‌ها مربوط به هیات امنای دانشگاه است و وزارت علوم نمی‌تواند برای هیات امنای دانشگاه‌ها تعیین تکلیف کنند اما از آن‌ها می‌خواهیم مساعدت کنند.

آهنچیان گفت: بیش از ۹۰ درصد از هزینه دانشگاه‌ها مربوط به هزینه‌های پرسنلی است و این هزینه‌ها به معنای واقعی کاهش پیدا نکرده و استاد و پرسنل حقوق خود را می‌گیرند. از طرفی درآمد دانشگاه‌ها به شدت کاهش داشته است اما به هر حال دانشگاه باید با دانشجویان مساعدت کنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های فناورانه دانشگاه‌ها گفت: خیلی از دانشگاه‌ها زیرساخت‌های فناورانه‌شان قوی نشده بود و اگر محلی برای هزینه کرد وجود داشته باشد، اولویت دانشگاه‌ها تقویت فیبرهای نوری و پهنای باند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز