خبرگزاری کار ایران

آموزش آنلاین راه‌های پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به شهرداران مدارس

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۰۹۹

با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و راه‌اندازی وسایل گرمایشی توسط شهروندان تهرانی، شهرداری تهران دوره‌های آنلاین راه‌های پیشگیری از آسیب‌ها و صدمات ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن را برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، در طول یک دوره ۱۰ ساله حدود ۸ هزار نفر در کشور بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن حاصل احتراق وسایل گرمایشی جان خود را از دست داده‌اند و نتایج بررسی علل بروز چنین حوادثی نشان می‌دهد، اگر این افراد مواردی چون استفاده از وسایل گرمایشی ایمن و استاندارد، نصب و راه اندازی سیستم‌های گرمایشی توسط افراد متخصص، نصب اصولی دودکش ها، تعمیر و نگهداری بموقع و تهویه درست اتاق را رعایت می‌کردند، این قاتل خاموش نمی‌توانست جان این تعداد از هموطنان را بگیرد. 

بنابراین گزارش، با توجه به فرارسیدن فصول سرد سال و در خانه ماندن دانش آموزان تهرانی بر اثر شیوع ویروس کرونا اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در نظر دارد تا با مشارکت کارشناسان سازمان آتش نشانی، شرکت گاز و اورژانس تهران و همچنین با همکاری آموزش و پرورش شهر تهران، مجموعه دوره‌های آموزشی آنلاین پیشگیری از آسیب‌های ناشی از مسمویت با گاز مونوکسید کربن را برای شهرداران مدارس دخترانه و پسرانه تهران و معاونین ایمنی و بحران آن‌ها برگزار نماید. 

نخستین جلسه این دوره آموزشی با حضور مربیان شرکت گاز تهران و تحت عنوان «ایمنی در گاز» شامل تاسیسات، مشترکین، منازل و…روز یکشنبه ۱۸ آبان از ساعت ۱۶ الی ۱۷ برای شهرداران مدارس دخترانه و از ساعت ۳۰/۱۷ الی ۳۰/۱۸ برای شهرداران مدارس پسرانه برگزار خواهد شد. 

بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، میزبانی دومین جلسه دوره آموزش آنلاین راه‌های پیشگیری از مخاطرات گاز مونوکسید کربن را سازمان آتش نشانی تهران با عنوان راه‌های ایمنی استفاده از وسایل گرمایشی و گاز سوز اعم ازدودکش، نصب و راه اندازی وسایل گرمایشی، شوفاژخانه، سرویس مناسب وسایل گازسوز برعهده خواهد داشت که در روز دوشنبه ۱۹ آبان از ساعت ۱۶ الی ۱۷ برای شهرداران مدارس دخترانه و از ساعت ۳۰/۱۷ الی ۳۰/۱۸ برای شهرداران مدارس پسرانه برگزار می‌شود. 

لازم به ذکر است که سومین کارگاه هم از سوی اورژانس تهران با عنوان اقدامات کمک‌های اولیه در مسمویت ناشی از مونوکسید کربن و در روز سه شنبه ۲۰ آبان از ساعت ۱۶ الی ۱۷ برای شهرداران مدارس دخترانه و از ساعت ۳۰/۱۷ الی ۳۰/۱۸ برای شهرداران مدارس پسرانه برگزار خواهد شد. 

 دانش آموزان متقاضی شرکت در این دوره‌ها می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی nojavanestan. ir برای شرکت در کارگاه‌ها ثبت نام واعلام آمادگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز