خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی ذات‌الریه؛

برج میلاد آبی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۰۷۳

برج میلاد همزمان با روز جهانی بیماری ذات الریه ۲۲ آبان ماه(۱۲ نوامبر) در کنار ۲۰۵ بنای یادبود دیگر در جهان به رنگ آبی درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی برج میلاد با اعلام این خبر اعلام کرد: این نورپردازی در نمادهای مهم شهری دنیا همزمان با روز جهانی ذات الریه (پنومونی) با هدف افزایش آگاهی و شناخته شدن بیشتر این بیماری در میان افرادجامعه،اطلاع رسانی و آموزش مردم از طریق شبکه های اجتماعی و همچنین آشنایی بیشتر کارکنان بهداشت و درمان اجرا می شود.

پنومونی یا ذات‌ الریه، بیماری عفونت ریه است که در نتیجۀ اثر عوامل بیماری زای خارجی بوجود می آید که می‌تواند طیف وسیعی از یک بیماری اولیۀ ساده تا عفونت پیشرفته و مهلک را شامل شود.  با وجود آنکه سالانه، درصد قابل‌توجهی از افراد مبتلا به این بیماری در جهان درمان می‌شوند؛ اما طبق آمار منتشر شده در هر۳۹ ثانیه یک کودک زیر ۵ سال را می‌کشد. بی‌شک پیشگیری از ابتلا، نسبت به درپیش‌گرفتن روش‌های درمانی وقت‌گیر و پرهزینه، بازدهی بالاتری دارد، اما به طور گسترده‌ای پیشگیری این بیماری در بیشتر کشورها نادیده گرفته می‌شود.

بر این اساس، برج میلاد در روز جهانی ذات الریه (پنومونی) در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان ماه) از ساعت  ۲۱ الی ۲۲ همراه با ۴۷ کشور، ۱۴۹ شهر و ۲۰۵ بنای یادبود دیگر در جهان به رنگ آبی در می آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز