خبرگزاری کار ایران

انجام بیش از ۲۰۰۰ سفر ترکیبی با دوچرخه و مترو

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۰۷۱

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: ۲۱۰۰ نفر دوچرخه سوار تهرانی از ابتدای سال ۹۹ تاپایان مهرماه سال جاری با مترو تردد کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، فرنوش نوبخت گفت: بیشترین آمار ترکیبی استفاده از دوچرخه و مترو درخردادماه امسال با حضور ۷۰۰ نفر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا با کاهش چشمگیر مسافران مترو رو برو شدیم تصریح کرد: آمار تعداد مسافرانی که سفر ترکیبی مترو و دروچرخه را انتخاب کرده اند نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

نوبخت افزود: امسال بیشترین آمار استفاده سفر ترکیبی مترو و دوچرخه به ترتیب خرداد با حضور۷۰۰، تیر ماه ۵۶۲ و مهر ماه ۲۹۵ دو چرخه سوار بوده است. وی با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ چهار هزار و ۲۹۸ دوچرخه سوار از مترو استفاده کردند گفت: در سه ماه ابتدایی سال ۹۹ هشتصد و هفتاد و سه نفر از سفر ترکیبی مترو و دوچرخه استفاده کردند نوبخت افزود: در سه ماهه دوم سال ۹۸ نیز ۷ هزار و ۳۷۰ دوچرخه سوار از مترو استفاده کردند و امسال نیز به نهصد و سی دو نفر رسید. و کمترین آمار سفر با دوچرخه به ترتیب در فروردین ۵۳ نفر ، شهریورماه ۱۵۳ و مرداد ۲۱۷ نفر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه خط پنج متروی تهران دسترسی راحت تر به بوستان چیتگر را مهیا کرده گفت: بیشترین آمار سفر با دوچرخه در خط پنج متروی تهران و حومه به ثبت رسیده است و بعد از آن به ترتیب خط سه متروی تهران به دلیل دسترسی به بوستان ولایت و خط دو به دلیل داشتن تقاطع با خط پنج بیشترین آمار سفر با دوچرخه را طی هفت ماه گذشته داشتند.

بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران، وی در پایان گفت: امکان استفاده از دوچرخه‌های معمولی تنها در ایام تعطیلات رسمی و ۱۳ روز اول فروردین مجاز بوده، اما براساس تمهیدات اتخاذه شده از ابتدای مرداد ۹۸ امکان سفر ترکیبی دوچرخه‌های معمولی با مترو در تمام روزهای هفته از ساعت ۲۰ تا پایان بهره برداری و از ابتدای دی ماه۹۸ سال در روزهای معمولی (شنبه تا پنجشنبه) از ساعت ۵:۳۰ تا ۶:۱۵ بلامانع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز