خبرگزاری کار ایران

توزیع پنج قلم کالای اساسی جهیزیه بین خانوارهای نیازمند

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۸۰۸

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از ارائه ۱۰ هزار فقره جهیزیه به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین خدرویسی با اشاره به اینکه کمک به تشکیل خانواده و صیانت از این نهاد مقدس از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی کمیته امداد است، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۶۳۱ فقره کمک هزینه ازدواج و جهیزیه با اعتباری معادل ۴۶ میلیارد تومان به مددجویان متقاضی پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خاطرنشان کرد: کمیته امداد با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و توزیع پنج قلم کالای اساسی جهیزیه شامل، یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و تلویزیون را برای خانواده‌های نیازمند پیش‌بینی کرده که در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین دختران تحت حمایت و زنان سرپرست خانواری که قصد ازدواج مجدد دارند، از کمک بلاعوض ۲۵ میلیون تومانی برخوردار می‌شوند و مبلغ هدیه ازدواج برای پسران خانواده‌های تحت حمایت ۱۵ میلیون تومان است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد به دیگر خدمات این نهاد در حوزه ازدواج و تشکیل خانواده پرداخت و افزود: علاوه بر مبالغ بلاعوض، مددجویان می‌توانند از تسهیلات کارگشایی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای تامین بخشی از هزینه‌های ازدواج یا تامین مسکن استفاده کنند.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی از حمایت بنیاد مستضعفان برای کمک به ازدواج دختران یتیم تحت حمایت امداد خبر داد و تاکید کرد: بنیاد مستضعفان از ابتدای سال جاری ۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به ازدواج دختران یتیم در اختیار کمیته امداد قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز