خبرگزاری کار ایران

علت تعطیلی جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر تهران/ساخت اتوبوس برقی راحت است

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۶۲۱

رئیس شورای شهر تهران از تعطیلی جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران به دلیل مهار کرونا در ساختمان بهشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان دویست و چهل وهفتمین جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: امروز دستورات متنوعی از بحث ایجاد سازمان و تشکیلات جدید برای مسائل آب در شهر تهران گرفته تا معرفی کارشناسان برای عضویت در شورای سازمان‌ها مورد بررسی قرار گرفت و ۱۴ نفر به عنوان عضو شورای سازمان انتخاب شدند. 

او ادامه داد: در ادامه نامگذاری خیابان‌ها و معابر را در دستور کار داشتیم که در حدود ۶۰ درصد نامگذاری‌ها به درخواست خانواده شهدا و مربوط به شهدا بود. همچنین تعدادی از شخصیت‌های جامعه پزشکی که از سوی وزارت بهداشت تقاضا شده بود، نامگذاری شدند. 

هاشمی با اشاره به اینکه چند مورد حسابرسی مربوط به سال ۹۳ نیز در دستور امروز قرار داشت، افزود: امروز گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیک مربوط به سازمان حمل ونقل و ترافیک خوانده شد و در نهایت پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه برای بررسی حسابرسی این سازمان به تصویب رسید. 

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به دو سوال مبنی بر علت تعطیلی جلسه سه شنبه شورا و اینکه  در شهرداری شاهد اجرای مراسم‌های افتتاحیه هستیم و این یک تناقض در برخورد با مساله کرونا است گفت: تعطیلی جلسه بعد به دو علت است چرا که در شورا تاکنون ۶ نفر از اعضا دچار کرونا شدند و چند مورد فوتی نیز داشتیم. اکنون در شورا یک دوم تا یک سوم کارمندان حضور پیدا می‌کنند و با توجه به تعداد دستوراتی که در کار داریم این تعطیلی را تقاضا کردم تا این دو هفته با کم کردن کارها کرونا را بتوانیم در شورا کاهش دهیم. 

هاشمی ادامه داد: علی رغم این موضوع جلسات مجازی را برگزار خواهیم کرد و انشالله سه شنبه جلسه مجازی برگزار می‌شود. یکی از مباحث این است که آیا می‌توانیم در جلسات مجازی رای گیری داشته باشیم یا خیر. برخی از اعضا می‌گویند در جلسه مجازی می‌توانیم مصوبات داشته باشیم و برخی از اعضا مخالف آن هستند و در هر صورت اجازه نمی‌دهیم فعالیت شورا دچار مشکل شود. 

او درباره جلسه هم اندیشی صبح امروز نیز گفت: این جلسه درمورد ساختار خود شورا بود. ساختار موجود در شورا مورد بحث است و آقای رسولی و دبیرخانه اجرایی روی آن کار کردند و نتایج کار مرکز مطالعات و مشاور امروز بررسی شد. 

هاشمی درباره تخصیص یک میلیارد دلار برای حمل و نقل عمومی گفت: این مبلغ تخصیص داده شده است و براساس مصوبات دولت ما دو میلیارد یورو مجوز داریم تا برای کلیه کلانشهرها واگن تامین شود، اما متاسفانه اجرائی نمی‌شود. تامین ۱۹ هزار اتوبوس و ۴۶ هزار اتوبوس هم مصوبه دارد اما مشکلات کمبود ارزی و ریالی باعث شده است که این مصوبات اجرائی نشود و منظور ما این بود که مصوبات در حد این یک میلیارد دلار اجرائی شود. 

او درباره تامین اتوبوس‌های برقی گفت: این کار پیچیده‌ای نیست چرا که اتوبوس سازهای خوبی داریم. تفاوت اتوبوس برقی با دیزلی جایگزین شدن موتور برقی و باطری به جای سوخت است. با کمک تکنولوژی که در مپنا و برخی شرکت‌ها وجود دارد می‌توانیم به راحتی اتوبوس برقی بسازیم. 

او گفت: در حال حاضر قیمت موتور برقی و باطری به دلیل تولید انبوه در جهان خیلی پایین آمده است. قبلا اتوبوس‌های برقی دو برابر قیمت اتوبوس‌های دیزلی را داشتند اما اکنون این قیمت‌ها به هم نزدیک شده و صحیح نیست که اتوبوس دیزلی و گازی در شهر تهران داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز