خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی غرامت حوادث و نقص عضو در بیمه حوادث دانش آموزی

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۵۱۷

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: غرامت نقص عضو ناشی از حادثه و همینطور هزینه‌های درمان سرپایی و بیمارستانی، هزینه جراحی ناشی از بیماری، مازاد بر سهم بیمه پایه در بیمه حوادث دانش آموزی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «گودرز کریمی‌فر» مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره بیمه حوادث دانش آموزی گفت: طبق این بیمه دانش آموزان در برابر هر نوع حادثه در طول شبانه‌روز چه مدرسه و چه خارج از مدرسه تضمین خواهند بود زیرا ما اعتقاد داریم بالاترین هدف برای دانش آموزان و اولیا آن‌ها آرامش ذهن است.

وی ادامه داد: این بیمه دانش آموزی در ۱۲ ماه سال معتبر است زیرا سال تحصیلی تا ۳۱ شهریور ادامه دارد. اولا نمی‌توان گفت سرانجام کرونا چه خواهد شد، دوم اینکه در شرایط کنونی نمی‌توان فضای حضور یاعدم حضور دانش آموزان به صورت مجازی یا حضوری مشخص کرد. نکته سوم در بیمه حوادث دانش آموزی، نفس و شخص دانش آموز ملاک است، نه صرفا حضور فیزیکی آن‌ها در مدرسه.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در بیمه نامه حوادث دانش آموزی برابر تعهدات تعریف شده، جبران غرامت ناشی از هرگونه حادثه که ممکن است، سیل، صاعقه، زلزله و… باشد، همچنین غرامت نقص عضو ناشی از حادثه و همینطور هزینه‌های درمان سرپایی و بیمارستانی، هزینه جراحی ناشی از بیماری، مازاد بر سهم بیمه پایه در این بیمه حوادث پیش بینی شده است.

کریمی فر در پاسخ به این سوال که آیا این بیمه شامل کرونا هم می‌شود؟ گفت: وقتی بحث درمان سرپایی و بیمارستان باشد قطعا این بخش را هم در بر خواهد گرفت. هزینه خرید و پیوند کلیه نیز شامل این بیمه می‌شود. ما دانش آموزانی داریم که نیاز به کلیه دارند و طبق انجمن حمایت از بیماران کلیوی ما خسارت آن را طبق سقفی که تعریف شده برای دانش آموزان در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: بخش دوم این بیمه مسئولیت مدنی است که شامل جبران غرامت فوت ناشی از حادثه در حد دیه کامل و غرامت نقص عضو ناشی از حادثه بر مبنای نقص عضو، طبق رای مراجع ذی صلاح بوده که تا حدی دیگه کامل قابل پرداخت است. همچنین جبران سایر هزینه‌های درمان در بیمه حوادث تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان علاوه بر مواردی که تعریف کردم به صورت متمرکز از دیگر مزایایی است که ما آن را در این بیمه حوادث پیش بینی کردیم و قرار است در سراسر کشوراعمال شود.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره هزینه‌ای که باید دانش آموزان بابت بیمه پرداخت کنند، گفت: دانش‌آموز برای یک سال تحصیلی پنج هزار و ۹۴۰ تومان برای یک سال تحصیلی پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز