خبرگزاری کار ایران

تاکید بر آموزش مستمر شهرسازان در رسیدن به شهری زیست‌پذیر

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۵۱۱

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران طی پیامی روز جهانی شهرسازی را به فعالان حوزه شهر و شهرسازی تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در جریان دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در تبریکی به مناسبت روز جهانی شهرسازی گفت: روز جهانی شهرسازی (World Town Planning Day) در روز هشتم نوامبر سال ۱۹۴۹ با پیشنهاد پرفسور کارلوس ماریا دلاپائولرا از اساتید برجسته دانشگاه بوینس آیرس و با هدف نهادینه‌سازی نقش ماموریت‌های شهرسازی در جامعه و کمک به ایجاد جوامعی بهتر از طریق پیشبرد و بالابردن علاقه به مباحث شهرسازی در میان عامه مردم و متخصصان در مقیاس‌های محلی، ملی و بین المللی، ثبت شده است. 

او ادامه داد: شهرسازان و معماران در شمار هنرمندان قرار می‌گیرند که تابلوهایی به بزرگی یک شهر خلق می‌کنند. آن‌ها به مثابه یک مصلح اجتماعی چه در مقام سیاستمدار باشند و چه در مقام مدیر و کارشناس، در معرض اتخاذ تصمیماتی قرار می‌گیرند که عملیاتی شدن آن ها، زندگی شهروندان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. لذا آموزش مستمر شهرسازان در هر جایگاهی و تغییر نگرش آن‌ها به سیاست‌های نوین شهری می‌تواند در اتخاذ تصمیمات درست و رسیدن به شهری زیست‌پذیر تاثیرگذار باشد. 

سالاری افزود: این روز را به تمامی همکارانم در شورای شهر تهران، شهردار تهران، مدیران شهری، اساتید، دانش آموختگان، فعالان و علاقه مندان به حوزه شهرسازی و حوزه‌های مرتبط آن تبریک می‌گوییم. امید است با همکاری، همفکری و مشارکت اساتید، حرفه مندان و کارشناسان این حوزه به بهبود مستمر شهرها، کمک کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز