خبرگزاری کار ایران

تصویب یک فوریت لایحه تأسیس سازمان مدیریت آب‌های سطحی شهر

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۵۰۹

یک فوریت لایحه تأسیس سازمان مدیریت آب‌های سطحی شهر با رای موافق اکثریت اعضای شهردار تهران تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران یک فوریت لایحه تاسیس سازمان مدیریت آب‌های سطحی مورد بررسی قرار گرفت.

صفا صبوری دیلمی، معاون عمرانی شهرداری تهران درباره یک فوریت این لایحه گفت: شرکت خاکریز آب ماموریت‌های شهرداری را به عهده دارد و ۵۳۰ کیلومتر شبکه اصلی در تهران از سوی این شرکت ساخته شده است. نگهداری عمرانی گسترده‌ای نیز در ۵۳۰ کیلومتر کانال ساخته شده انجام داده است. 

او باتاکید براینکه باید تهران را با ساخت کانال‌ها از سیل نجات دهیم، افزود: در دهه ۷۰ وقتی کارها را شروع کردند و قصد ساخت کانال خیام را داشتند باید ۲۵۰ میلیون از بانک جهانی وام می‌گرفتند که این وام تنها به یک شرکت واگذار می‌شد. اما اکنون اداره دارایی معتقد است از این شرکت سود برده شده و باید مالیات بپردازد. از سوی دیگر نیز شهرداری نیازمند یک سازمان است که متولی کامل در حوزه آب باشد. 

او ادامه داد: در بحث سیل عملکرد شورا و شهرداری طوری بوده که خطر سیل کم شده و باید سازمان تخصصی در بحث رودخانه و جمع آوری آب‌های سطحی داشته باشیم. مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران هم قبول کرده است به عنوان عضو هیأت مدیره سازمان در این سازمان حضور داشته باشند و با تاسیس این سازمان تعامل در این سیستم با دولت و وزارت نیرو زیادتر خواهد شد.

صبوری در ادامه گفت: از آنجایی که کانال‌ها زیرزمین هستند و دیده نمی‌شوند، نگهداری کمتری از آن‌ها می‌شود. در حالی که به همان اندازه بزرگراه‌ها و کانال‌ها نیاز به نگهداری دارند. ما به یک سازمان مدیریت آبهای سطحی در تهران نیاز داریم که چند کار از جمله طراحی های هیدرولیکی، بحث های هیدرلوژیکی، محیط زیستی و نگهداری را انجام دهد و همه بحث‌ها در آن یکجا دیده شود و با تشکیل این سازمان چند ساختار در شهرداری حذف می‌شود و باعث دقیق شدن و منظم شدن ساختار شهرداری خواهد شد. 

مخالفان این لایحه معتقد بودند که با وجود رد لایحه اصلاح ساختار سازمانی ایجاد یک سازمان جدید در شهرداری فوریتی ندارد و موافقان بر بی‌متولی بودن این حوزه در شهرداری تاکید داشتند. 

به گزارش ایلنا، در نهایت یک فوریت این لایحه با ۱۳ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز