خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

طرح بیماریابی محله‌محور آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۱۹۵

وزیر بهداشت گفت: طرحی با کمک بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد آماده شد و از تاریخ بیستم این حرکت محله محور و خانواده محور را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا «سعید نمکی وزیر بهداشت» در پنجمین اجلاس غیرحضوری روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بیان کرد: همکاران من در مرحله‌ی اول بیماری کرونا افتخار عظیمی را کسب کردند و توانستند در کمتر از ۶۰ روز با کمک بقیه‌ دستگاه‌ها کاهش مرگ و میرها را به کمتر از ۳۰ نفر در روز و کاهش بستری ها به یک پنجم برسانند.

وی ادامه داد: همچنین همکاری‌های بین بخشی برای تهیه‌ لباس پرسنل و ماسک برای مردم، همچنین رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌ها انجام شد، اما بعد از آن دوباره امواج تازه‌ای شروع شد که همکاران ما خود را برای آن آماده کردند که هر چه جلوتر آمدیم، متاسفانه این امواج سنگین‌تر شد و به نسبت بیشتر شد.

نمکی افزود: ما از دو چیز بیشتر رنج بردیم، یک عدم مراعات پروتکل‌ها و عدم همکاری‌های لازم و دوم اینکه مشکلات مالی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی داشتیم، توجیه نیازها نبود.

وی ادامه داد:خیلی از مصوباتی که به ستاد کرونا می‌رفت، متاسفانه یا درست اجرا نمی‌شد و یا اینکه اصلا اجرا نمی‌شد، از طرف دیگر فشار مالی و اقتصادی در شرایطی بود که ما میزان تست‌های آزمایشگاهی را از هزار و ۲۰ مورد به ۲۵ هزار مورد رساندیم، مجموعه‌ اینها ما را با یک شرایط ویژه‌ای مواجه کرد.

نمکی گفت: وقتی در جلسه‌ ستاد ملی خدمت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور رفتیم و باعث شد تا آن نشست مهم و تاریخی را داشته باشیم، در این نشست چند موضوع مورد توجه ویژه قرار گرفت و دستورات جدیدی صادر شد، در کنار حمایت‌های بی‌بدیل که رهبری از ما داشتند ایشان برای تامین اعتبارات و تامین نیروی انسانی در بخش سلامت و بخش باقیمانده‌ی سهم صندوق، دستوراتی را در رابطه با شیوه‌های مدیریت صادر کردند که یکی از آنها این است که وزارت بهداشت باید محور اصلی تامین مصادیق محدودیت‌ها باشد و همه باید آن را اجرا کنند و دوم اینکه وزارت بهداشت باید به عنوان محور موارد آموزش و اغنای همگانی باشد و از همه مهم‌تر ایجاد یک قرارگاه اجرایی برای اجرای مصوبات ستاد ملی که مبتنی بر پیشنهادات وزارت بهداشت و تصویب در آن ستاد مسئولیت اجرا را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از دستورات دیگر مقام معظم رهبری این بود که ما بتوانیم با یک حرکت جدید، حرکت بیماریابی زودرس، افزایش تست‌ها و قرنطینه‌ به موقع را انجام دهیم. در این راستا همکاران ما طرحی را از قبل داشتند که با همکاران ما در سازمان بسیج و بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر نشست‌هایی را داشتیم که امروز قرار شد موارد مهم را به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کنیم.

نمکی تصریح کرد: در این راستا طرحی با کمک بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد آماده شد و از تاریخ بیستم این حرکت محله محور و خانواده محور را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز