خبرگزاری کار ایران

برگزاری مانور قطع برق در مراکز پزشکی قانونی/ ارسال دستورالعمل‌های پیشگیری از شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۱۵۰

به منظور سنجش آمادگی و نیز احصای نقاط قوت و ضعف، مانور قطع برق در ستاد سازمان و مراکز پزشکی قانونی ۳۱ استان کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، محمدرضا قدیرزاده با بیان این مطلب افزود: این مانور به صورت کشوری و با تأکید بر رعایت نکات ایمنی و بدون ایجاد اخلال در روند کار واحدها و پاسخگویی به مراجعین در یکی از واحدهای پزشکی قانونی استان ها برگزار شد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این مانور بررسی نقاط قوت و ضعف استان ها و ارزیابی میزان آمادگی آنان در صورت وقوع حوادث و اتفاقاتی از این دست بود که گزارشی از آن در اختیار رییس سازمان قرار خواهد گرفت.

ارسال دستورالعمل های پیشگیری از شیوع کرونا به مراکز پزشکی قانونی

رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان در ادامه با اشاره به اقدامات این حوزه در زمان شیوع کرونا تصریح کرد: با توجه به لزوم ارائه خدمت به مراجعین در مراکز پزشکی قانونی و نیز مراجعه تعداد قابل توجهی از افراد به این مراکز در شرایط کرونایی، این واحد دستورالعمل ها و بخشنامه هایی را در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تهیه و برای اجرا در واحدهای معاینات به مراکز پزشکی قانونی استان ها ارسال کرد.

قدیرزاده افزود: با توجه به شیوع کرونا در کشور و حضور مراجعین در پزشکی قانونی برای دریافت خدمت، دفتر مدیریت بحران سازمان با ارسال دوره ای چک لیست های محیطی مقابله با کرونا برای تمامی مراکز، نسبت به پیگیری برای رفع نواقص اعلام شده در این مراکز اقدام کرد.

وی با اشاره به ارسال پوسترهای مربوط به پیشگیری از کرونا و شیوه نامه های قوه قضاییه و دستورالعمل های وزارت بهداشت در این خصوص به استان ها، اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در مراکز پزشکی قانونی به طور مستمر گزارش های دقیقی از استان ها در مورد تعداد مبتلایان آن استان و نیز گذراندن کامل دوره بیماری پیش از حضور مجدد در محل کار اخذ می شود و نتایج این گزارش در اختیار مسئولان سازمان قرار می گیرد.

رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان پیگیری برای دریافت واکسن آنفلوآنزا را به ویژه برای همکارانی که در مراکز صف سازمان در حال ارائه خدمت بوده و بیشتر در معرض خطر هستند، از دیگر اقدامات دفتر مدیریت بحران در شرایط کرونایی عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز