خبرگزاری کار ایران

اعلام استان‌های دارای بیشترین بیمار بستری کرونایی

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۱۰۰

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میانگین بروز هفتگی مرگ‌و میر ناشی از کرونا حدود ۳۶ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده که بیشترین بروز مربوط به یزد، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در مورد افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، بیان کرد: نمودار موارد ابتلا و بستری در کشور متاسفانه همچنان رو به صعود است و در حال حاضر به بالاترین میزان خود از زمان شروع بیماری رسیده است.

وی ادامه داد: میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته‌ی گذشته حدود ۲۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده که متاسفانه شاهد افزایش نسبی این شاخص نسبت به هفته ماقبل آن هستیم.

لاری افزود: بیشترین میزان بروز موارد بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های یزد، سمنان، خراسان جنوبی و ایلام گزارش شده است که این میانگین در استان‌های یادشده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میانگین بروز هفتگی مرگ‌و میر ناشی از کرونا هم حدود ۳۶ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده که بیشترین بروز مربوط به یزد، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی می‌باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در هفته گذشته با افزایش تست‌های تشخیصی بالا، شاهد بالاترین میزان شناسایی موارد سرپایی مثبت در کشور بودیم که این امر نیازمند تداوم و تقویت بیشتر است.

لاری در پایان به ایستادگی مردم در برابر کرونا با رعایت پروتکل‌ها تاکید کرد و همچنین تقویت و تداوم همکاری بین دستگاهی را یکی از عوامل توقف بیماری دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز