خبرگزاری کار ایران

ضرورت اطلاع‌رسانی حین وقوع حادثه به شهروندان با همکاری وزارت ارتباطات/ ضرورت خروج دستگاه‌های اجرایی از بخشی‌نگری

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۹۲۶

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باید طی هماهنگی با وزارت ارتباطات اطلاعات لازم را به محض وقوع حادثه از طریق تلفن‌های همراه در اختیار مردم گذاشت تا از زمانی که دارند استفاده و تا حد ممکن خود را از مخاطراتی احتمالی نجات دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل نجار در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از فاز دوم سامانه پیش بینی و هشدار سیل و سامانه پیش بینی یخبندان تهران گفت: تهران یک کلانشهر ویژه است و با توجه به گسل‌های موجود در تهران و فعالیت‌ها و رفتارهایی که از آن‌ها مشاهده می‌کنیم لازم است که با تمام ابعاد تاب‌آوری شهر را افزایش دهیم. 

او با بیان اینکه بهره برداری از سامانه‌ها و سنسورهایی که امروز انجام شد در این جهت است افزود: اما از طرفی باید ساخت و ساز در همه زمینه‌ها مورد توجه قرار گیرد. 

نجار در ادامه با اشاره به مساله سیل در تهران گفت: سیل بحث دوم در تهران است و با تغییرات جوی که در دنیا، کشور و تهران رخ داده و منجر به این شده است که تغییر اقلیم بارش و زمان و پراکنش بارش را تغییر دهد و شاهد مشکلات امروز هستیم، در نتیجه باید با تمام توان از علم و توانایی‌های علمی بهره بگیریم و در جهت کاهش هزینه‌های جانی و مالی گام اساسی برداریم. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: استفاده از این اطلاعات برای همه دستگاه‌های اجرایی است و تقاضا می‌کنم از نگاه بخشی‌نگری خارج شویم و بتوانیم از اطلاعات همدگیر در جهت کاهش خسارت جانی و مالی استفاده کنیم. 

او با تاکید بر اهمیت اطلاعایت که باید در هنگام حادثه به مردم داده شود گفت: اطلاعاتی که باید به مردم داده شود بسیار مهم است و باید طی هماهنگی با وزارت ارتباطات اطلاعات لازم را به محض وقوع حادثه از طریق تلفن‌های همراه در اختیار مردم گذاشت تا از زمانی که دارند استفاده و تا حد ممکن خود را از مخاطراتی احتمالی نجات دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز