خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

بیشترین حجم ترافیک شاد از ساعت ۹ تا ۱۲/ خانواده‌ها نگران تداوم آموزش مجازی هستند

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۶۰۲

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: نکته‌ای که مشکل‌ساز شده حجم ترافیک بالا در شبکه شاد بین ساعت ۹ تا ۱۲ روز است که به همکاران پیشنهاد کردیم آموزش دوره دوم ابتدایی را بعدازظهر برگزار کنند.

«عبدالرضا فولادوند» مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره بررسی آموزش مجازی در مدارس خاص و غیردولتی که گفته می‌شد، بیش از حد مجاز زمان برای آموزش می‌گذارند، گفت: این مساله همچنان در حال بررسی است، روز سه شنبه هفته گذشته در آموزش و پرورش جلسه داشتیم و من در آنجا تاکید کردم این مورد حتما باید پیگیری شود. اجازه نمی‌دهیم، دانش‌آموزان بر اساس معیارهای غیراستاندارد آموزش ببینند.

وی در ادامه بیان کرد: آن‌ها باید دستورالعمل‌های آموزشی را دقیقا رعایت کنند تا دانش آموزان در بلندمدت با مشکل رو به رو نشوند. ما این را در دستور کار خود گذاشتیم و از هفته آینده به شکل گسترده مدارس بررسی می‌شود و تلفنی با دانش آموزان گفت‌وگو صورت می‌گیرد تا از وضعیت آنها مطلع شویم. اگر مدرسه غیردولتی بخواهد از اجرای دستورالعمل‌ها تمرد کند دستگاه نظارتی با آنها برخورد خواهد کرد. 

فولادوند در توضیح نظرسنجی تلفنی از دانش‌آموزان بیان کرد: در حال حاضر خانواده‌های دانش آموزان از این شاکی هستند که دقیقا همان برنامه درسی حضوری در برنامه مجازی مدارس غیردولتی اجرا می‌شود؛ یعنی آموزش هر درسی ۹۰ دقیقه زمان می‌برد. این در حالی است که گفتیم دانش آموز نباید بیشتر از ۳۵ دقیقه در مقطع متوسطه اول و دوم و ۲۵ دقیقه در مقطع ابتدایی آموزش ببینند. این موضوع در مدارس دولتی رعایت می‌شود، ولی مدارس غیردولتی برای اینکه با همدیگر رقابت کنند، این آموزش را با حداکثر وقت انجام می‌دهند که ضرر و زیان جسمی و روحی برای دانش‌آموزان دارد. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این سوال که آموزش حضوری تا چه زمانی منتفی است؟ گفت: آموزش ما تعطیل نشده و مدارس هم تعطیل نیست. اکنون مدارس باز هستند و ما در مورد کلاس‌های حضوری تابع تصمیمات ستاد مبارزه با بیماری کرونا هستیم. آنها  تا پایان آبان ماه تکلیف را مشخص کردند و فعلا جلو می‌رویم تا ببینیم چه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر آموزش خوب پیش می‌رود و مدارس ما به سرعت جلو می‌روند. ما در حالی که معتقدیم، آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری باشد، ولی به هر حال از همه امکاناتمان استفاده می‌کنیم و تابع مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا هستیم. احتمالا این رویه تا زمانی که واکسن کشف شود یا دستورالعمل جدیدی بیاید، ادامه داشته باشد. 

فولادوند در پاسخ به این سوال که از آغاز سال تحصیلی بیشترین شکایتی که مطرح شده، چه بوده است؟ گفت: خانواده‌ها بیشتر نگران تداوم آموزش مجازی هستند و مشکلاتی که این نوع آموزش برای دانش آموزان به وجود می‌آورد. معتقدیم اگر دانش‌آموزان در شبکه شاد آموزش‌هایشان را داشته باشند، کمتر آسیب می‌ببینند، زیرا هم ساعات و محتوای درسی ما بر اساس آن زمان‌بندی مشخص و مصوب است و هم سیستم ما سیستمی است که آسیب خیلی کمی دارد و دانش‌آموزان نمی‌توانند وارد شبکه‌های دیگر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ما اعلام کردیم استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی ممنوع و تخلف است. شبکه شاد مشکلاتی داشت که اکنون برخی از آنها رفع شده است. البته بعضی زیرساخت‌ها و مجموعه‌های زیر نظر آموزش و پرورش باید بیشتر به ما کمک کنند تا پهنای باند بیشتر شود. 

وی گفت: اگر شبکه شاد برخی اوقات مشکل یا ترافیک دارد از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنند. اگر از پیام رسان‌های خارجی استفاده کنند پیگرد قانونی دارد و قوه قضاییه پیگیر است  و باید رعایت کنیم.

فولادوند گفت: شبکه شاد ظرفیت‌های زیادی دارد و دانش آموزان از خیلی از آن‌ها اطلاع ندارند؛ ارتباط زنده شبکه شاد یکی از بهترین ابزارهای این شبکه است که همکاران می‌توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر این ما شیوه استفاده از شبکه شاد را هم شروع کردیم و آن را به همکارانمان آموزش می‌دهیم تا از همه ظرفیت‌های این شبکه آگاه شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: نکته‌ای که مشکل ساز شده حجم ترافیک بالا بین ساعت ۹ تا ۱۲ است که به همکاران پیشنهاد کردیم دوره دوم ابتدایی را بعدازظهر برگزار کنند. در کنار اینها وزارت ارتباطات هم تلاش می‌کند کشور را به پنج قطب تبدیل کند و اینها را از هم جدا سازد تا ترافیک شبکه شاد به حداقل برسد.

وی بیان کرد: در ساعت‌های پرترافیک همکاران با مشکل مواجه هستند و برای بارگذاری فایل‌ها دچار مساله می‌شوند و دانش آموزان نمی‌توانند به سرعت آن‌ها را دانلود کنند. ما توصیه می‌کنیم از محتوای آموزشی شبکه شاد به تناسب مقطع پایه استفاده کنند و به عنوان مکمل کلاس درس از شبکه آموزش نیز که همیشه برنامه دارد، استفاده کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان اظهار داشت: دانش آموزان صرفا به آموزش معلم اکتفا نکنند، چون کلاس معلم به نوعی رفع اشکال است و اگر درسی را خوب یاد نگرفتند و نیاز به تکرار داشتند، حتما از محتوای شبکه شاد و شبکه آموزش استفاده کنند. آموزش و پرورش تهران بسیار تلاش می‌کند و برای سراسر کشور در شبکه آموزش برنامه ضبط می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز