خبرگزاری کار ایران

هوای تهران قابل قبول شد/ پیش بینی افزایش غلظت ذرات معلق

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۲۲۵

میانگین شاخص کیفیت هوا در سطح شهر تهران هم اکنون بر روی عدد ۷۶ قرار دارد و کیفت هوا برای پایتخت نشینان قابل قبول است.

به گزارش ایلنا، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، میانگین این شاخص در سطح شهر تهران هم اکنون بر روی عدد ۷۶ قرار دارد و کیفت هوا برای پایتخت نشینان قابل قبول است. این در حالی است که میانگین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۹۷ قرار داشت و کیفیت هوا در مرز آلودگی قرار گرفته بود. 

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در صبح روز پنجشنبه (۱۵ آبان ۹۹) باعدم وزش باد طی ساعات گذشته همراه با آغاز تردد خودروها، در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. در طی روز نیزعدم وزش باد مؤثر از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پنجشنبه و افزایش ترافیک شامگاهی، پیش‌بینی می‌شود غلظت ذرات معلق افزایش یافته و به تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت، هرچند با افزایش نسبی تندی باد در ساعات پایانی پنجشنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. 

در صبح روز جمعه (۱۶ آبان ۹۹) با کاهش نسبی تردد خودروها در روز تعطیل، در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت. در طی روز جو آرام و نسبتاً پایدار حاکم خواهد شد که شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم نخواهد کرد و با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و درنتیجه کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. 

گفتنی است، تهران از ابتدای سال جاری ۱۵ روز هوای پاک، ۱۶۰ روز هوای قابل قبول، ۵۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز هوای ناسالم برای همه گروه‌های جامعه داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز