خبرگزاری کار ایران

ساخت مجموعه «فرشتگان شهید» با موضوع شناخت ابعاد زندگی شهدای مدافع سلامت

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۴۳۰

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: مجموعه تلویزیونی «فرشتگان شهید» با موضوع معرفی ابعاد زندگی و حیات معنوی شهدای مدافع سلامت در برنامه‌هایی مستقل حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه‌ای ساخته شده و به زودی از شبکه‌های مختلف سیما و شبکه‌های استانی پخش می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، کیانوش جهانپور اظهار داشت: با پیدایش همه گیری جهانی کرونا، جوامع بشری در معرض یک کارزار و آزمون بزرگ قرار گرفتند تا همه گروه‌ها و اقشار، کیفیت حضور خود را محکی از جنس دیگر بزنند. در چنین شرایطی نظام سلامت در ایران ما نیز به مبارزه با این بحران پرداخت که به لطف و مدد الهی، عملکرد کم نظیر و درخشانی تاکنون داشته است. 

وی افزود: شجاعت و شهامت نیروهای بهداشتی و درمانی مدافعان سلامت ایران بر مبنای دکترین مقاومت، ستودنی است و متاسفانه تعدادی از مدافعان سلامت مردم ایران، در اثنای این مبارزه به درجه رفیع شهادت رسیدند و لازم است که به شخصیت علمی و ابعاد معنوی زندگی این شهدای والامقام و الگوسازی برای جامعه و آیندگان پرداخته شود. 

جهانپور خاطرنشان کرد: در نخستین روزهای شیوع ویروس منحوس کرونا، مقام معظم رهبری در کمترین زمان و اولین فرصت ممکن با پیشنهاد وزیر بهداشت در خصوص شهدای مدافع سلامت، موافقت کردند و اینک طرح معرفی این شهدای عزیز در برنامه‌های مستقل ۷ تا ۱۰ دقیقه‌ای در دستور کار مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت قرار گرفته که در هر برنامه با متنی فاخر به ابعاد شخصیتی، علمی و سوابق این شهدا اشاره شده و در بخش‌هایی البته مراعات مردم در عمل به توصیه‌های پزشکی نیز تاکید می‌شود. 

وی گفت: منظور از مدافعان سلامت کشور نه تنها پزشکان و پرستاران خدوم و زحمتکش بلکه تمام نیروهای جان بر کف حوزه بهداشت، درمان در تمامی رده‌ها و سطوح است و در میان شهدای مدافع سلامت نیز از پزشک فوق تخصص و متخصص تا نیروهای ارزشمند خدماتی مراکز بهداشتی و درمانی حضور دارند که خالصانه و ایثارگرانه در روزهای سخت و شرایطی صعب به ارائه خدمات پرداخته‌اند و مجموعه «فرشتگان شهید» توفیق پردازش و روایت بخشی از جمال و جلال این شهدا و خدمات ایشان را خواهد داشت. 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت افزود: ساختار تصویری این مجموعه، موشن گرافیک بر اساس متنی فاخر و ادبی است که به نویسندگی و کارگردانی دکتر علیرضا محمّدی و با صدای محمّد رضا علیمردانی و سایر همکاران گروه هنری و تصویرساز، در مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در دست تولید است. 

جهانپور یادوآور شد: بر اساس آمارها تا کنون تعداد شهدای عزیز مدافع سلامت در کشور حدود افزون بر ۱۶۴ شهید است که بر این اساس، مجموعه «فرشتگان شهید» در حدود ۱۶۴ قسمت طراحی و اجرا می‌شود. همچنین با هماهنگی‌های انجام شده توسط مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با معاونت سیمای جمهوری اسلامی و معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، پخش این مجموعه به زودی از شبکه‌های سیما و نیز شبکه‌های استانی آغاز می‌شود. 

به گفته وی، تجلیل از مقام والای شهدای مدافع سلامت، تقدیر از نیروهای فعال و افتخار آفرین نظام سلامت در میدان مبارزه با کرونا، معرفی الگو به مردم به ویژه به نیروهای بهداشتی و درمانی، بیان ابعاد زندگی شهدای مدافع سلامت و بیان ناگفته‌ها و نادیده‌های جامعه از زندگی و حیات معنوی آن‌ها، ایجاد انگیزه به سایر نیروهای بهداشتی و درمانی و بیان توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه در خلال معرفی این شهدا از اهداف ساخت مجموعه تلویزیونی «فرشتگان شهید» بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز