خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعلام زمان بکارگیری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در خطوط اتوبوسرانی پایتخت

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۳۶۰

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران جزئیات بکارگیری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در پایتخت را تشریح کرد.

«محمود ترفع» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباه جزئیات بکارگیری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در ناوگان اتوبوسرانی تهران گفت: اتوبوس و مینی بوس‌ها به این دلیل که تازه خریداری شده‌اند، ابتدا باید شماره‌گذاری شوند و دستگاه ردیاب جی پی اس که بر روی سایر اتوبوس‌ها نصب شده و همچنین دستگاه‌های کارت خوان بلیت الکترونیک بر روی آن‌ها نیز نصب شود تا در خطوط قابل استفاده شوند. 

او ادامه داد: این فرایند احتمالا در حدود ۱۰ تا ۱۲ روز طول می‌کشد و امیدواریم از ابتدای آذرماه این اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها را در خطوط به کار گیریم. 

ترفع در پاسخ به این سوال که مینی بوس‌ها در کدام خطوط مشغول به فعالیت می‌شوند، گفت: مینی بوس‌ها در خطوطی که تعداد مسافران در آنها کم بوده و اتوبوس‌ها با ظرفیت خالی زیادی تردد می‌کرده است و همچنین در خطوطی که حرکت اتوبوس‌ها به دلیل تنگ بودن معابر باعث اختلال در حرکت مردم می‌شود، استفاده خواهند شد. 

او همچنین درباره بکارگیری اتوبوس‌ها در خطوط اتوبوسرانی تهران گفت: اتوبوس‌های جدید نیز در خطوطی که اتوبوس‌ها مستهلک بودند و نیاز به نوسازی داشتند، جایگزین می‌شوند. همچنین در خطوط پرتراکم هم از آن‌ها استفاده خواهد شد. وقتی ظرفیت‌ها در برخی خطوط آزاد می‌شود، اتوبوس‌های آزاد شده را به فعالیت در خطوط شلوغ‌تر اختصاص می‌دهیم. 

او گفت: یک تفاهمنامه ۸۰۰ دستگاهی با ایران خودرو دیزل منعقد کردیم که از محل آن یک قرارداد ۲۵۰ دستگاهی امضا شده است. این تفاهمنامه هنوز اعتبار دارد و اگر دوستان در ایران خودرو قیمت را بالا نبرند و یا میزان افزایش قیمت معقول و متناسب با توان شهرداری باشد و جهش قابل ملاحظه‌ای نداشته باشد، با آن‌ها قرارداد می‌بندیم. 

او با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی به برگزاری مناقصه نیز اقدام کرده است، گفت: مناقصه برای خرید ۸۰ دستگاه اتوبوس دوکابین در خطوط تندرو اجرا و یک شرکت کننده حاضر شد که نقص مدارک داشت و امیدواریم در مناقصه بعد با مدارک کامل حضور یابد و بتوانیم از این طریق اتوبوس دو کابین نیز تهیه کنیم. 

ترفع در واکنش به اظهارات رئیس شورای شهر مبنی براینکه مصوبات به اندازه کافی موجود است و شهرداری باید پیگیر اجرائی شدن آن‌ها باشد، گفت: درست است که مصوبات موجود است، اما اجرائی نیست یا شرایط اجرایی کردن آن‌ها به سختی امکان‌پذیر است. 

او درباره چرایی قابل اجرا نبودن مصوبات گفت: این مصوبات به گونه‌ای تنظیم شده است که ابتدا باید اتوبوس‌ها را خریداری کنیم، بعد از آنکه اتوبوس‌ها خریداری و یک سال استفاده شد، میزان پیمایش را به شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت ارائه دهیم و به ازای هر کیلومتر پیمایش، ۱۹۰۷۵صدم سنت دریافت کنیم. مشکل اینجاست که باید ابتدا پول خرید را داشته باشیم. 

ترفع افزود: البته اخیرا سرمایه‌گذاری را پیدا کردیم که حاضر است با همین شیوه به ما کمک کند و بتوانیم از ظرفیت مصوبه دولت استفاده کنیم. پیگیر این مساله هستیم و احتمالا از شورای شهر نیز برای اجرائی شدن آن نیازمند اخذ مصوبه خواهیم بود. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: استفاده از مصوبه شورای اقتصاد به راحتی امکانپذیر نیست و چند ماه است که برای آن در حال رایزنی هستیم و تقریبا به مرحله نهایی رسیده است و امیدواریم انجام شود؛ اگر این اقدام انجام شود اولین مورد است که یک شرکت توانسته است از مصوبه شورای اقتصاد استفاده کند. 

ترفع در پاسخ به این سوال که اتوبوس‌ها استاندارد یورو ۵ رادارند یا خیر گفت: استاندارد یورو ۴ و فیلتر جذب دوده دارند و آن‌ها را به استاندارد یورو ۵ نزدیک کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز