خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

بالا بودن میزان بستری و مرگ و میر در خراسان جنوبی نسبت به میانگین کشوری

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۱۵۴

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برگزاری دورهمی‌های خانگی و ترددهای بین شهری و روستایی استان از مشکلات جدی مدیریت اپیدمی در استان خراسان جنوبی گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی، بیان کرد: پس از گذر از خیز بیماری در تیر ماه سال جاری در این استان از ابتدای مهرماه نمودار موارد ابتلا در این استان مجدداً روند صعودی به خود گرفته و این روند افزایشی با شیب تندی در حال پیشروی است.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، قائنات، سراوان، طبس در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری افزود:از میان شهرستان‌های دارایی وضعیت قرمز استان خراسان جنوبی بیرجند، طبس و قائنات در فهرست ۴۶ شهرستان جدیدی هستند که از روز چهارشنبه‌ی هفته جاری به مدت ۱۰ روز شامل محدودیت‌های مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ خواهد بود.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: بنابراین لزوم نظارت دقیق بر اجرای این محدودیت‌ها توسط مسئولین امری لازم است.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی ۴۸ درصد گزارش شده است و در هفته‌ی گذشته بروز هفتگی موارد بستری حدود ۳۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است، همچنین بروز هفتگی مرگ و میر ناشی از بیماری در هفته‌ی گذشته استان حدود ۵۲ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده که میزان بروز در هر دو شاخص با اختلاف بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: برگزاری دورهمی‌های خانگی و ترددهای بین شهری و روستایی استان از مشکلات جدی مدیریت اپیدمی در استان خراسان جنوبی گزارش شده است و در حال حاضر حدود ۲۸۶ مبتلا در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بستری هستند که ۳۹ نفر از آنها به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز