خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم:

مهم‌ترین نقش جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی؛ شناسایی اصحاب ایده، ایجاد کسب و کار و رقابت سازنده است

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۱۳۹

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در نشست خبری (مجازی) پانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی که امروز (دوشنبه) در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، مهم‌ترین نقش جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی را "شناسایی اصحاب ایده و زمینه ساز ایجاد کسب و کار و تشویق افراد به رقابتی مثبت و سازنده" عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین رحیمی در این نشست خبری با اشاره به پیشینه بیست ساله نظام علم و فناوری کشور گفت: این نظام در طول این بیست سال از بستر آموزش به سوی علم، تحقیق و پژوهش کوچ کرده و اهمیت زیادی برای فناوری و تولید دانش فنی قائل شده است و در این مسیر پرشتاب از رشد آموزش به سمت رشد فناوری سازوکارهایی از جمله فعال شدن مراکز رشد، پارک های علم و فناوری، پردیس‌های علم و فناوری، استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز ویژه نوآوری تخصصی نقش مهمی داشته‌اند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در ادامه گفت: به موازات نقش موثر این مراکز و پارک‌های علم و فناوری، رویدادهایی مانند جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی نیز زمینه ساز، مشوق، مروج و نقش‌پذیر در امر فناوری کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه در نیمه دوم آذر ماه نیز برگزاری هفته پژوهش و فناوری را خواهیم داشت که نقش ترویجی و تشویقی در امر فناوری و کار آفرینی کشور دارد، افزود: جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که با کمک و همکاری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود صاحبان ایده را شناسایی می‌کند و آنها را به رقابتی مثبت تشویق کرده و ایده‌های توجیه‌پذیر را از جهت فنی و اقتصادی انتخاب می‌کند و این انتخاب‌ها در معرض دید افراد سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت.

رحیمی درخصوص نقش این جشنواره خاطرنشان کرد: جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی بستر را برای کسانی که ایده کسب و کار دارند و افرادی که صاحبان کسب و کار فناورانه هستند فراهم می‌کند.

وی در پایان عنوان کرد: در این دوره از جشنواره بخش کافه سرمایه ایجاد شده که در این بخش، صاحبان ایده‌های کسب و کار و فناوری‌های نوپدید و سرمایه‌گذاران با هم ارتباط برقرار می‌کنند که در صورت توافق صاحب ایده و صاحب سرمایه می‌توان انتظار داشت تا محصول مورد نیاز کشور تولید شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز