خبرگزاری کار ایران

ردیابی ناقلین کرونایی بسیار تاثیرگذار است/ برای گرفتن اعتبارات اوراق مشارکت مشکل داریم

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۰۵۵

شهردار تهران گفت: به رغم افزایش ابتلا در جهان، اما آمار تلفات در این کشورها رو به کاهش است، در حالی که در کشور ما آمار تلفات رو به افزایش است. نمی‌شود همه را به گردن مردم انداخت و افراد مبتلا و ناقل هم باید مطلع باشند و ردیابی ناقلین بسیار تاثیرگذار است و شاید تفاوت ما و کشورهای دنیا که موفق بودند در این باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی، شهردار تهران درآئین بهره برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس شهری در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفت: در شرایط حاد کرونایی هستیم. از ابتدای اسفند که کشور درگیر کرونا شد، در تهران وضعیت خاص را اعلام کردیم. در نیمه‌های فروردین به تلفات ۱۱۸ نفر رسیدیم و در نیمه اردیبهشت در تهران و کل کشور به کاهش معنی دار فوتی‌ها رسیدیم. 

او ادامه داد: اما اکنون متاسفانه کمتر از ۵۰ درصد آمار اعلام شده مربوط به تهران است. به رغم افزایش ابتلا در جهان، اما آمار تلفات در این کشورها رو به کاهش است، در حالی که در کشور ما آمار تلفات رو به افزایش است. نمی‌شود همه را به گردن مردم انداخت و افراد مبتلا و ناقل هم باید مطلع باشند. 

حناچی با بیان اینکه ردیابی ناقلین بسیار تاثیرگذار است گفت: شاید تفاوت ما و کشورهای دنیا که موفق بودند در این باشد. 

شهردار تهران با بیان اینکه شرایط اقتصادی ما به گونه‌ای نیست که تعطیل کامل اعلام کنیم گفت: اما می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که قدری از حاد شدن شرایط بکاهد و یکی از موراد در حمل و نقل عمومی است که محل اصلی اجرای عدالت اجتماعی است. 

حناچی افزود: رعایت فاصله اجتماعی در این حوزه برای ما به معنی سه براربر شدن ناوگان حمل ونقل اس که در کوتاه مدت امکان‌پذیر نبود. 

او با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل گفت: ۶۳۰ واگن سفارش به چین در حال پیگیری است. دو قرارداد تولید بیش از ۱۰۰ واگن در داخل در حال ترغیب است و در اینجا از مدیرعامل ایرانخودرو تشکر می‌کنیم که شرایط اطمینان را فراهم کردند. 

شهردار تهران گفت: عده‌ای در موقع قرارداد به ما گفتند که ایران‌خودرو بدقول است و قرارداد می‌بندد، اما آنرا انجام نمی‌دهد اما تشکر می‌کنم که این قرارداد اجرا شد. سال رونق و جهش تولید است و خیلی خوشحالم که کارخانه ایران‌خودرو دیزل با این قرارداد فعال شد و نور امیدی به وجود آمد. انشالله برای مردم تهران نیز برکت خواهد داشت. 

او ادامه داد: گله را پشت تریبون داد نمی‌زنیم و آنجا که نیاز باشد داد هم می‌زنیم و محفوظ به حیا نیستیم. اکنون برای گرفتن اعتبارات اوراق مشارکت هم مشکل داریم. بانک‌ها از ما ۱۰۰ درصد تضمین می‌خواهند در حالی که ۵۰ درصد بر عهده دولت است. 

حناچی با بیان اینکه موضوع حمل و نقل عمومی یک بحث اجتماعی است گفت: بعد از بحث درمان قطعا جزو اولویت‌های یک کشور تلقی می‌شود و ما در شرایط کرونایی تاکنون ریالی از دولت دریافت نکردیم. تلاش کردیم که باری برای مردم در این شرایط تحریم نباشیم. 

او گفت: تحریم چیز زیبنده‌ای نیست و کسی به آن افتخار نمی‌کند، اما تلاش می‌کنیم این تهدید عظیم را به یک فرصت عظیم تبدیل می‌کنیم. امیدواریم اولین واگن ملی در بهمن ماه پرده برداری شود و کار عظیمی است که در حال انجام است. 

او به توسعه خطوط بی. آر. تی نیز اشاره کرد و گفت: افزایش محورهای بی. آر. تی و اتوبوس‌های برقی نیز در دستور معاونت حمل و نقل است. 

شهردار تهران گفت: تهران شهری است که در این شرایط اینورژن را تجربه می‌کند. گزارشات جدید who نشان می‌دهد ارتباط مستقیمی بین ذرات معلق «PM2.5» و مرگ ناشی از کرونا وجود دارد که باید این مساله را در تهران و کلانشهرها جدی بگیریم. 

حناچی درباره برنامه اتوبوسرانی گفت: در اتوبوسرانی قرارداد خرید ۸۰۰ دستگاه که شامل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰۰ دستگاه مینی بوس است را در دستور کار داریم. 

او درباره ورود اتوبوس‌های گاز سوز و گازوئیلی گفت: ورود اتوبوس‌های گازسوز و ال ان جی سوز به ناوگان حمل ونقل را در دستور کار داریم. همچنین استفاده از اتوبوس‌های گازوئیلی یورو ۴ را داریم که با نصب فیلتر دوده به استاندارد یورو ۵ نزدیک می‌شوند. مناقصه خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین و برنامه تولید ۱۰۰۰دستگاه اتوبوس ال. ان. جی سوز را نیز در دستور داریم. نهایت فشار را به بخش دولتی می‌اوریم اما امید زیادی نداریم که بتوانند در این شرایط کار کنند. 

حناچی تاکید کرد: حمل و نقل عمومی در تهران یک مساله حاکمیتی است و شهرداری نباید به تنهایی به آن بپردازد و همه اجزای حاکمیت در این زمینه که ارتباط مستقیمی با سلامت و وقت شهروندان است باید فعال باشند. شرایط کشور حاد و سخت است، اما این بخشی از آن سختی است که باید حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز