خبرگزاری کار ایران

کشف یک تن و ۲۲۹ کیلو مواد افیونی در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۹۵۳

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک تن و ۲۲۹ کیلو مواد افیونی در درگیری مسلحانه پلیس با ۲ تیم از اعضای یک باند حرفه ای قاچاق مواد افیونی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "احمد طاهری"، در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان های "ایرانشهر" و "میرجاوه" با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال ۲ محموله بزرگ مواد افیونی از شهرستان های مذکور به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

وی گفت: در این رابطه ظهر دیروز مأموران انتظامی شهرستان "میرجاوه" در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه و انجام یک سری اقدامات تخصصی، یک تیم از اعضای این باند قاچاق را که با یک دستگاه وانت تویوتا، در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در مسیر "ریگ ملک" به سمت" لادیز" بودند، شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را برخود تنگ دیدند و با رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: طی این عملیات و در بازرسی از خودروی توقیف شده از قاچاقچیان ۳۰۰ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سردار طاهری خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات، شب گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "ایرانشهر" نیز با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، یک تیم دیگر از اعضای این باند حرفه ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ حوالی روستای "دامن" این شهرستان در حال انتقال مقادیر قابل توجهی مواد افیونی بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

وی بیان کرد: سوداگران مرگ با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت مأموران انتظامی تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید، با رها کردن خودروها و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این عملیات، جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر با عکس العملی سریع ۲ نفر از قاچاقچیان را دستگیر و در بازرسی از خودروهای توقیفی از آنها ۹۲۹ کیلو و ۹۰۰ گرم مواد افیونی را شامل: ۶۸۲کیلو و ۳۰۰گرم تریاک و ۲۴۴ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش و۳ کیلو و ۱۰۰ گرم هروئین کشف کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار طاهری با اشاره به اینکه در نتیجه انهدام هر ۲ تیم این باند سازمان یافته، در مجموع یک تن و ۲۲۹ کیلو و ۹۰۰گرم انواع مواد مخدر کشف شده است، گفت: نیروی انتظامی با تمام توان در گلوگاه ها و ورودی های قاچاق مواد مخدر استان حضور فعال دارد و در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز