خبرگزاری کار ایران

کنترل کرونا در راس امور دستگاه‌های مختلف قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۹۲۶

معاون پرستاری وزارت بهداشت با گلایه از سهل انگاری برخی دستگاه‌ها در مقابله با بیماری کرونا، گفت: برای کنترل کرونا ضروت دارد کرونا در راس امور دستگاه‌های مختلف قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، مریم حضرتی در جلسه ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت سخت و فرسایشی شدن کادر درمان به علت بی توجهی مردم و سهل انگاری برخی دستگاه ها درمدیریت و مقابله با بیماری کووید ۱۹، گفت: بسیاری از اعضای کادر درمانی در کشور، بیش از هشت ماه است که خانواده خود را ندیده اند و فشار بر روی کادر درمانی فزاینده و فرسایشی است. تعداد مبتلایان به کووید افزایش یافته و این امر موجب افزایش بار کاری پرستاران شده است.

وی افزود: قبل از پاندمی کووید ۱۹ در کشور با کمبود شدید نیروی پرستار مواجه بودیم و با شیوع کرونا در کشور این کمبود با چندین برابر از گذشته نمود پیدا کرد و آنچه تا کنون به ما در مدیریت و مقابله با کرونا کمک کرده تنها عشق و ایثار کادر بهداشت و درمان است که با جان و دل به صورت شبانه روزی با افزایش شدید حجم کاری به بیماران ارائه خدمت می کنند و روا نیست که ما با بی توجهی و سهل انگاری کار را سخت تر از آنچه هست برای آنها رقم بزنیم. 

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه بسیاری از همکاران ما در این مسیر به کرونا مبتلا شده و تعدادی از این عزیزان نیز به درجه رفیع شهادت نایل شده اند، گفت: خوشبختانه تا کنون بیش از۴۸۱ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و بیش از ۵ هزار بیمار در شرایط سخت این بیماری تحت مراقبت های ویژه در کشور وجود دارد که با توجه به شرایط موجود، مجبور به افزایش تعداد تخت های بستری مراقبت های ویژه شده ایم.

وی از همه مسوولان و دستگاه های متولی خواست تا پیشگیری از ابتلا به کرونا را در راس امورات و اولویت کار خود قرار دهند و در این مسیر در استانها و شهرها و روستاها با  جدیت و با اطلاع رسانی مناسب مردم را به اجرای دستورات و پروتکل های بهداشتی تشویق و سوق دهند و نظارت های سریع و مستمر را در این زمینه تشدید کنند و از برگزاری مراسم  شادی و عزا و تجمعات جلوگیری کنند.

بنابر اعلام‌وبدا، حضرتی در پایان تاکید کرد: باید نظارت ها برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی با جدیت بیشتری افزایش یابد و در غیراین صورت باید منتظر یک فاجعه بزرگ باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز