خبرگزاری کار ایران

توضیح درباره اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۵۶۰

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توضیحاتی را درباره اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، “سید مناف هاشمی” معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اضافه شدن اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: اولین قرارداد شهرداری تهران با مجموعه‌‌های خودروساز داخلی به نتیجه رسیده و ان‌شاءالله فردا یک صد دستگاه اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که در قالب یک قرارداد ۲۵۰ دستگاهی تنظیم کرده بودیم اولین مرحله آن فردا وارد ناوگان حمل و نقل تهران می‌شوند و باقی‌مانده آن نیز در برنامه حداکثر سه ماه آینده داریم که این ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس نیز وارد چرخه حمل و نقلی تهران شود.

وی ادامه داد: این موضوع تاثیر مثبتی بر فاصله‌گذاری اجتماعی خواهد داشت. با کارخانه‌های خودروساز نیز جلساتی را داشتیم که نتایج بسیار خوبی داشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۵۰۰ دستگاه مینی بوس و اتوبوس را بعد از ۹ سال وارد چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی کنیم. البته ما گفته بودیم هزار دستگاه اما شرط آن این است که ۸۲.۵ درصد از مبلغ آن را مانند گذشته دولت بپردازد یا حداقل ۵۰ درصد آن را دولت بپردازد و در این صورت شاید بتوانیم تا پایان سال از طریق کارخانه‌های داخلی هزار دستگاه را وارد ناوگان شهر تهران کنیم.

هاشمی تصریح کرد: شهروندان تهرانی بدانند که سن اتوبوس‌‌های تهران ۱۲.۴ سال است و حوزه حمل و نقل عمومی وضعیت خوبی ندارد. در حوزه ناوگان و مترو قرارداد جدی در این سال‌ها بسته نشده است. قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن بسته شده اما هنوز اتفاقی نیفتاده است. شهرداری تهران با عزمی که شهرداری تهران و اعضای شورای شهر داشته است قراردادی را با واگن‌سازی تهران در دست تنظیم دارد تا این قراردادها کمک کند مسافران از خدمات حمل و نقل عمومی بهتر استفاده کنند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد آقای هاشمی بیش از همه تلاش می‌کند و هیچ تعارفی با دولت ندارد. ما هم به عنوان حوزه کارشناسی طبیعتا مطالبه‌گر هستیم همانطور که عرض کردم در گذشته ۸۲.۵ درصد قیمت یک دستگاه اتوبوس را دولت پرداخت می‌کرد. شهرداری در توانش نیست ۴ میلیارد یا ۵ میلیارد تومان بخرند همین قرارداد ۲۵۰ دستگاهی که از دید ما قرارداد کوچکی است حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری تهران هزینه برده است و برای ما سخت است که با منابع داخلی و عوارضی که از مردم می‌گیریم این دستگاه‌ها را خریداری کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: همانطور که می‌دانید قیمت بلیت اتوبوس یک سوم، یک چهارم و یک پنجم از مردم دریافت می‌شود و در خصوص مترو نیز به همین گونه است. در حوزه سوبسیدها نیز دولت سهم خود را به موقع پرداخت نمی‌کند. در بحث اتوبوس مینی بوس و واگن اگر کمک دولت را نداشته باشیم طبیعی است که نمی‌توانیم حمل و نقل سالم را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز