خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

تاکنون ۶ عضو شورای شهر تهران به کرونا مبتلا شده‌اند/ واگذاری ۳۰ درصد سهام همشهری و شهروند در بورس

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۵۲۳

رئیس شورای شهر تهران گفت: در موضوع درآمد غیرنقدی به این دلیل که دچار مشکلات نوسانات قیمت هستیم، کارشناسی کردن ملک دچار مشکل شده است و لذا مسئولان شهرداری دچار بحران فروش، واگذاری و تهاتر املاک هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان دویست و چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران گفت: جلسه امروز با هم اندیشی با شهردار و تشکیلات مالی و انسانی شهرداری از ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز شد و عمدتا بحث درآمد شهرداری و نگرانی‌هایی که برای اعضای شورای شهر ایجاد شده بود به ویژه در بخش غیرنقد در آن مطرح شد. 

او ادامه داد: از طرف شهرداری ابراز امیدواری شد که بتوانند حداکثر دو سوم بودجه را به نتیجه برسانند. از طرف اعضای شورای شهر درخواست شد تا تلاش‌ها را دوچندان کنند تا بتوانند کل بودجه را محقق کنند. انشالله در کمیسیون‌های مربوطه جلسات ویژه‌تری برگزار و تحقق درآمدها را دنبال خواهیم کرد. 

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در شورای شهر با بحران کرونا روبرو هستیم گفت: تا به حال شش نفر از اعضای شورای شهر به کرونامبتلا شدند و تعداد کمی از کارمندان نیز دچار چنین بحرانی هستند و متاسفانه یکی از پرسنل نیز فوت کرده‌اند و به خانواده ایشان تسلیت می‌گویم. 

او ادامه داد: صحن امروز با نطق پیش از دستور خانم نوری درباره آب در تهران آغاز به کار کرد و سپس وارد دستور شدیم و دو دستور ساماندهی و مدیریت موزه‌های تحت اختیار شهرداری و تشکلی خانه موزه تهران بررسی شد. 

هاشمی درباره واگذاری بخشی از سهام همشهری و شهروند در بورس گفت: کلیات و جزئیات این طرح نیز به تصویب رسید. اجازه دادیم تا حداکثر ۳۰ درصد سهام این شرکت‌ها به بورس واگذار شود، البته واگذاری یکباره نیست. این ۳۰ درصد به این دلیل انتخاب شده است که اگر بخش خصوصی خواست به آن وارد شود حداقل یک صندلی در هیات مدیره داشته باشد. 

او ادامه داد: همچنین اعتراض فرمانداری به لایحه عوارض ترافیکی ساختمان‌های پرظرفیت و بزرگ مقیاس نیز بررسی و خوشبختانه اصلاح شد. 

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا شورا و شهرداری قرار است اصلاحیه‌ای برای بودجه بدهند گفت: بودجه شهرداری ۳۰ هزار میلیارد تومان است که براساس وضعیت کشور و وضعیت کرونا بخشی از درآمدهای شهرداری دچار مشکل شده است، لذا شهرداری نگران این بود که درآمد نقدی حداقل ده تا ۱۵ درصد تحقق پیدا نکند، همچنین در موضوع درآمد غیرنقدی هم به این دلیل که دچار مشکلات نوسانات قیمت هستیم، کارشناسی کردن ملک دچار مشکل شده است. لذا مسئولان شهرداری دچار بحران فروش، واگذاری و تهاتر هستند. 

او ادامه داد:  از این جهت می‌گویند باید با متانت عمل کنیم که فردا مورد سوال قرار نگیریم. برای همین گفتند بدبینانه فرض ما بر این است که بتوانیم دو سوم بودجه را به دلیل شرایط کشور محقق کنیم. اما قرار شد تمهیداتی در نظر بگیریم که این اتفاق رخ ندهد و ۱۰۰درصد بودجه محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز