خبرگزاری کار ایران

هشدار هاشمی نسبت به تاخیر در تصمیم‌گیری درباره تعطیلی تهران

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۳۱۹

رئیس شورای شهر تهران گفت: باید پیش از اینکه کرونا اثرات خود را بگذارد تصمیمات را بگیریم، نه اینکه پشت کرونا حرکت کنیم و هرکاری که می‌خواهد انجام دهد و ما با دیرکرد در تصمیم‌گیری که همان تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران و کلانشهرها است را باید به سرعت انجام دهیم، چرا که در غیر این صورت مشکلات فراوانی برای کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در جریان دویست و چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت ایام ولادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت گفت: رسول اکرم، برترین خلقت خداوند در جهان و مصداق کامل انسان کامل و جانشین خداوند در هستی است، قرآن اخلاق پیامبر را یکی از برجسته ترین خصوصیات و ویژگی‌های ایشان می‌داند، اخلاقی که در سعه صدر و تحمل بی‌نظیر سختی‌ها، تندی‌ها و ناملایمات در راه ماموریت عظیم رسالت تجلی یافت.

او ادامه داد: پیامبر اکرم(ص)، با این اخلاق نیکو و مکارم اخلاقی توانست ماموریت بزرگ رسالت را به نتیجه برساند و در سخت‌ترین سرزمین‌ها و خشن‌ترین مردمان، دین مهربانی، مدارا و نیکوکاری را ترویج نماید.

هاشمی با بیان اینکه رسول خدا، پاسخ بدی را با نیکی، اهانت را با احترام، دشنام را با سلام، زشتی را با زیبایی و خشونت را با مهربانی می‌داد، گفت: با این سیره بزرگترین دشمنانش راهی جز گرویدن به اسلام نیافتند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه  در ایام ولادت این یگانه تاریخ بشریت، شاهد دو پدیده زشت هستیم، گفت: نخست توهین به مقدسات و اعتقادات یک ونیم میلیارد مسلمان، از سوی برخی جریانات مشکوک با حمایتهای دولتی در غرب، که به نام آزادی بیان، حریم اعتقادات امت بزرگ اسلام را نقض می‌کنند.

او ادامه داد: آنهم در مورد دینی که توهین به مقدسات مشرکین را نیز برای مسلمانان نهی و همواره دعوت به جدال احسن، گفتگو و محترم شمردن شخصیت و اعتقادات انسانها و استفاده از ابزار دلیل و منطق بجای توهین و تمسخر نموده است.

هاشمی تاکید کرد: بدیهی است که آزار و رنجاندن صدها میلیون مسلمان و تحریک عواطف و احساسات پاک دینی آنان، هرچه باشد آزادی بیان نیست، آزادی بیان در بستر گفتگو و عقلانیت و احترام به یکدیگر مفهوم پیدا می‌کند نه اهانت و تحریک و تحقیر دیگر انسانها.

او با اشاره پدیده زشت دیگر گفت: رفتار خشونت‌آمیز گروهی از متحجران به نام اسلام منجر به دامن زدن به اسلام هراسی از سوی این گروه می‌شود، گرچه ایجاد و تقویت و توسعه این فرقه‌های انحرافی در جهان اسلام در دهه‌های گذشته با حمایت برخی دولتهای عربی و سرویس‌های امنیتی غربی صورت گرفته است اما حفظ هوشیاری ملتهای اسلامی در دوری جستن از این رفتارها و تاکید بر پاسخهای مدنی، قانونی و اخلاقی به اهانت‌های انجام شده به پیامبر اکرم(ص) امروز برای دفاع از هویت اسلامی ونبوی ضروری است.

هاشمی در ادامه با اشاره به قرارگیری تهران در موج سوم کرونا گفت: نکته دیگر، هشدار در مورد وضعیت پاندمی کرونا در تهران است، متاسفانه موج جدید که تعداد فوتی‌ها را به دو برابر رسانده و رو به افزایش است.

او ادامه داد: باید پیش از اینکه کرونا اثرات خود را بگذارد تصمیمات را بگیریم، نه اینکه پشت کرونا حرکت کنیم و هرکاری که می‌خواهد انجام دهد و ما با دیرکرد در تصمیم‌گیری که همان تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران و کلانشهرها است را باید به سرعت انجام دهیم، چرا که در غیر این صورت مشکلات فراوانی برای کشور ایجاد خواهد شد.

گفتنی است جلسه امروز شورای شهر تهران به دلیل برگزارش جلسه هم اندیشی با 50 دقیقه تاخیر آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز