خبرگزاری کار ایران

برداشت بدون چوب، مدل مدیریت بر جنگل‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۰۷۱

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مدل مدیریت ما بر جنگل ها برداشت بدون چوب است و همدلی در عین تفاوت نظر در منابع طبیعی یک نعمت است.

به گزارش ایلنا، مسعود منصور در جلسه ستاد جنگل های هیرکانی خاطرنشان کرد: همه ما نسبت به مسایل و مشکلات جنگل های کشور مسئولیت داریم و افکار عمومی در باره حفاظت از جنگل ها از سازمان مطالبه دارد و باید از تحلیل صرف مسایل و مشکلات رهایی جسته و به یک تصمیم اجرایی برسیم.

وی با بیان اینکه برنامه اقدامات مدیریتی و حفاظتی جنگل ها باید تهیه و اجرا شود، اظهارکرد: بهره برداری از جنگل های شمال متوقف شده است و برداشت چوب خط قرمز ماست و این یک تصمیم قانونی است.

منصور تاکید کرد: تنها بهره برداری چوبی از جنگل های شمال ممنوع اعلام شده است و سایر اقدامات مدیریتی و حفاظتی در جنگل های هیرکانی می بایست انجام شود زیرا جنگل را نمی شود بدون طرح و برنامه مدیریت کرد.

وی اضافه کرد: آنچه در جنگل باید انجام شود، جنگلداری بدون برداشت چوب است و هیچ کس موافق بهره برداری چوبی از جنگل نیست.

رییس سازمان جنگل ها تصریح کرد: جنگل ها کارکردهای فراوانی دارند علاوه بر آن با مسایل و مشکلات اجتماعی زیادی روبرو هستند که در طرح جایگزین جنگل همه این موارد باید دیده شده و در اجرا لحاظ شود.

منصور در خاتمه تاکیدکرد : تمامی تصمیم گیری‌ها در جلسه ستاد جنگل هیرکانی باید بر اساس مطالعات و کار کارشناسی این حوزه باشد و نقش رییس سازمان در جلسات، انجام حمایت‌ و پشتیبانی لازم برای پیشبرد اهداف است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، جلسه بررسی وضعیت کمی و کیفی جنگل های شمال،  اقدامات مدیریتی و حفاظتی و ارزیابی مسایل و مشکلات مربوط به جنگل های هیرکانی  برای دستیابی به مدیریت بهتر هر دو هفته یک بار به ریاست منصور و با حضور اعضای ستاد و  مدیران کل منابع طبیعی مناطق شمالی کشور در سازمان جنگل ها برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز