خبرگزاری کار ایران

رئیسی خبر داد:

اعمال محدودیت‌های جدید در ۴۶ شهرستان

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۰۶۲

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا از اعمال محدودیت‌های جدید در ۴۶ شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا رییسی»سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در مورد مصوبات این ستاد بیان کرد: امروز چهل و دومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد که قابل بیان است، هفته گذشته ۴۳ شهرستان به علت قرار گرفتن در وضعیت بحرانی، در گروه‌های شغلی دو و سه و چهار با محدودیت مواجه شدند که برای یک هفته دیگر این محدودیت‌ها تمدید شد. همچنین با توجه به این‌که الگوی بیماری در استان تهران و البرز شبیه یکدیگر است، مقرر شد مصوباتی که برای استان تهران تصویب می‌شود، همان مصوبات در استان البرز نیز اجرایی شود.

وی ادامه داد: مراقبت الکترونیکی افراد در قرنطینه با کمک وزارت ارتباطات نیز انجام می‌شود و برای تکمیل زنجیره اطلاعات، همه مراکز درمانی و تشخیصی و خدمات سلامت در بخش خصوصی و عمومی مکلف شدند که اطلاعات مرتبط با بیماران کرونایی را مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی در اختیار وزارت بهداشت قرار بدهند.

سخنگوی ستاد ملی افزود: در ۲۵ مرکز استان و ۴۶ شهرستان جدید محدودیت‌هایی در گروه‌های شغلی سه و چهار اعمال می‌شود. 

وی ادامه داد: در مراکز استان‌ها از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز محدودیت‌هایی خواهیم داشت. این مراکز استان‌ها شامل البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان، کرمان و تهران است.

رییسی افزود: همچنین مقررات و محدودیت‌های سختگیرانه برای ۴۶ شهرستان جدید نیز در رده‌های شغلی دو و سه و چهار اعمال می‌شود که رده‌های شغلی دو برای مشاغل پاساژ، مراکز خرید مال‌های بزرگ، تمرین مسابقات ورزشی، مساجد، قنادی‌ها، میوه و بستنی فروشی‌ها، مراکز طبخ غذا(بیرون بر می‌توانند داشته باشند)، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش موکت، مراکز شماره گذاری خودرو، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی و خرده فروشی، مراکز چاپ دیجیتال و عمده فروشی‌ها و خرده فروشی‌ها، پارچه فروشی‌ها‌، عکاسی‌ها، پرده سراها و مشاورین املاک، کیف و کفش فروشی و لوازم تحریر و خیاطی و خرازی و فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی از جمله مصادیق گروه شغلی دو هستند که در این چهل و شش شهرستان که اعلام می‌کنم به مدت یک هفته محدودیت خواهند داشت و ممکن است دوباره این محدودیت ها تکرار شود.

رئیسی در ادامه افزود: ۴۳ شهرستان از قبل محدودیت در مورد آنها اعمال شده بود و اکنون ۴۶ شهرستان هم اضافه شده است. پس در حال حاضر ۸۹ شهرستان دارای محدودیت در رده های شغلی۲، ۳ و ۴ هستند که در مجموع ۲۵ استان جدید در مرکز استان ها شامل محدودیت های گروه سه و چهار هستند.

وی در پایان گفت: محدودیت ها باید جدی مدیریت شود.همه اعلام آمادگی کردند تا یک بسیج همگانی با تکیه بر مردم و پشتیبانی دولت صورت گیرد تا بیماری کنترل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز