خبرگزاری کار ایران

مددسرای رازی در مرکز تهران آماده پذیرش افراد بی‌خانمان است

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۹۷۲

شهردار منطقه ۱۱ تهران با نزدیک شدن به فصل سرد سال از آمادگی مددسرای رازی برای پذیرش افراد بی خانمان در شرایط ویژه شیوع بیماری کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

به گزارش ایلنا، نصراله آبادیان در این باره گفت: در شرایطی که با شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم و از طرفی با نزدیک شدن به فصل سرد سال و به منظور تأمین سرپناهی برای افراد بی خانمان ، مدد سرای رازی با ظرفیت ۶۰درصدی تجهیز و آماده پذیرش مددجویان است.

آبادیان با اشاره به این که مددسرای ظرفیت پذیرش ۴۰ نفر را دارد، افزود: به منظور پیش گیری از ابتلای مدد جویان ، هر شب ۲۸ نفر پذیرش می شوند که با فاصله بیشتر تخت ها از هم نسبت خدمات لازم در حال ارائه است.

او همچنین یاد آور شد: تعدادی از مدد جویان مدد سرای رازی که عموما ثابت هستند برای درمان اعتیاد به کمپ ها معرفی شدند و خوشبختانه پس از ترک اعتیاد در حال گذراندن دوره یکساله مرحله روان درمانی، کار درمانی و گروه درمانی  هستند که امیدواریم پس از این مرحله به آغوش خانواده و جامعه بازگردند.

آبادیان با بیان این که به منظور افزایش ظرفیت پذیرش مددجویان با همکاری موسسه طلوع بی نشان ها مجری طرح مددسرا در حال تهیه تجهیزات گرمایشی و پتو و ... هستیم ؛ ادامه داد: مددجویان اغلب به صورت خود معرف و یا از طرف مسئولین خدمات اجتماعی به مرکز معرفی می شوند و با توجه به این که تعداد کارتن خواب ها در شهر تهران زیاد است ؛ برآورد ما این است که حدود هفت تا ۲۰ درصد آن ها در محدوده منطقه ۱۱ حضور دارند که البته در فصول مختلف سال تغییر می کنند و تعداد آن ها بین پانصد تا یکهزار نفر متغیر است.

شهردار منطقه ۱۱ همچنین بیان کرد: تعداد زیادی از این مدد جویان کارگران فصلی هستند که از شهرستان ها برای کار به تهران می آیند و در زمان هایی برای اسکان از مسافرخانه ها و یا اتاق های اجاره ای چند نفر استفاده می کنند.

براساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، به گفته آبادیان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای حمایت های مدیریت  شهری از افراد بی خانمان ، هر ساله گشت های ویژه ای در فصول سرد سال فعالیت می کنند و در صورت مشاهده مواردی این افراد را با هماهنگی سازمان خدمات اجتماعی به مددسراهای مختلف از جمله مددسرای خاوران با ظرفیت بیش از یکهزار نفر معرفی کرده و خدمات اقامتی و رفاهی به آنان ارائه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز