خبرگزاری کار ایران

تهیه ۱۸ برنامه جدید برای پدافند غیرعامل تهران

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۹۷۰

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریتحران شهر تهران از تشکیل کمیته راهبری پدافند غیرعامل شهرداری تهران در این سازمان خبر داد و گفت در اولین نشست اعضای این کمیته ۱۸ برنامه ویژه پدافند غیرعامل برای تهران تعیین شد.

به گزارش ایلنا،‌ اسماعیل سلیمی گفت: کمیته راهبری پدافند غیرعامل شهرداری تهران به منظور پیشبرد موضوعات پدافند غیرعامل در سطح شهر تهران با عضویت سازمان‌هایی همچون پدافند غیرعامل کشور، زیباسازی، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی، اراضی عباس آباد شکل گرفته است و نخستین جلسه آن همزمان با هفته پدافند غیر عامل در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار و موضوعات قابل طرح و نیازمند پیگیری در قالب ۱۸ برنامه احصاء و تعیین شد. 

سلیمی افزود: همچنین هماهنگی های لازم در ارتباط با برگزاری ۲ وبینار تخصصی توسط مرکز مطالعات و برنامه-ریزی شهر تهران و برگزاری نمایشگاه ترویجی آموزشی مباحث پدافند غیرعامل و انجام تبلیغات محیطی با استفاده از ظرفیت های سازمان زیباسازی،  معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک و شهرداری های مناطق ۲۲ گانه از دستاورد های برگزاری این کمیته بود.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران تهران با اشاره به ۱۸ عنوان برنامه پدافند غیر عامل مشخص شده گفت: اتصال ایستگاه‌های مترو به ۸ بیمارستان، استقرار پایگاه‌های اورژانس در ایستگاه‌های مترو؛ تعریف استانداردها، الزامات و ملاحظات ایستگاه‌های مترو از منظر پدافند غیرعامل و با کاربری پناهگاه در زمان اضطرار؛ از جمله برنامه های احصاء شده در کمیته راهبری پدافند غیر عامل بود.

به گفته وی، طراحی سامانه پایش برخط میزان پرتو و آلودگی در حوادث پرتوی، طراحی سامانه رصد و پایش انتشار گازهای خطرناک شهر تهران؛ احیا و چندمنظوره‌سازی پناهگاه‌های عمومی، اجرای مانور و رزمایش¬های دوره¬ای پدافند غیرعامل، تهیه شناسنامه پدافند غیرعامل مناطق ۲۲ گانه، اجرای آموزش های عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل از جمله محورهای تعیین شده در نشست این کمیته بود.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، وی افزود:در عین حال مقرر شد بانک اطلاعاتی مراکز و تأسیسات خطرزا در سطح شهر تهران به همراه چک-لیست، شناسایی و طبقه‌بندی ساختمان‌ها، زیرساخت‌ها، مراکز و تأسیسات حیاتی، حساس و مهم تهیه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز