خبرگزاری کار ایران

واکنش وزیر آموزش و پرورش به یک نقل قول جنجالی‌در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۹۲۸

حاجی میرزایی در واکنش به نقل قولی از او در فضای مجازی گفت: اولین کسی که مخاطب صحبت‌هایم بود خود من هستم، زیرا مسئولیت تعداد ۱۵ میلیون دانش‌آموز را به عهده داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در خصوص ارسال لایحه رتبه‌بندی معلمان به کمیسیون اجتماعی دولت گفت: یکی از مطالبات جدی جامعه فرهنگی اجرای تعهدات رتبه‌بندی بوده است. از سال ۹۵ این طرح در دستور کار قرار گرفت و در دو نوبت اجرا و با استفاده از امتیازات فصل دهم خدمات کشوری این افزایش‌ها اعمال شد. 

وی ادامه داد: طبق این طرح معلمین بر اساس صلاحیت‌هایشان در یکی از رتبه‌های ۱ تا ۴ قرار گرفتند و از مزایای آن بهره‌مند شدند. اسفندماه سال گذشته به دلیل اینکه امتیازات فصل دهم به صورت عمومی در اختیار همه کارکنان دولت قرار گرفت و ضرورت بازنگری در موضوع رتبه‌بندی معلمان احساس شد، با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه پیش‌نویس لایحه تدوین شد و این لایحه بر اساس صلاحیت‌های عمومی، صلاحیت‌های تخصصی و حرفه‌ای معلمان اعمال خواهد شد که بر اساس این صلاحیت‌ها معلمان رتبه مورد نظر را اخذ می‌کنند. 

حاجی میرزایی گفت: این لایحه به دولت تقدیم شده و الان در دست کمیسیون اجتماعی دولت است که بعد از تایید به صحن دولت بیاید. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که تا قبل از نهایی شدن فصل بودجه بتوانیم این لایحه‌ را تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم و امیدوارم مشکلی در جریان بررسی به وجود نیاید و این مسیر با سرعت بیشتری انجام شود. 

حاجی میرزایی در واکنش به نقل قولی که از او با این مضمون که"معنای حقوقی که می‌گیریم یعنی باید خدمتی ارائه کنیم، هرکسی امضا کرد به هیچ عامل دیگری ربطی ندارد، حقوق‌ها را دیر یا زود دادند، کم یا زیاد دادند، به هیچ عامل دیگر مربوط نیست، ما پذیرفتیم و می‌توانستیم نپذیریم" که در فضای مجازی منتشر شده است گفت: امسال سال به خصوصی است و آموزش نیز به شکل مجازی اتفاق می‌افتد. در سال‌های گذشته دانش آموزان و معلمان به صورت حضوری در مدارس بودند و ارتباط چهره به چهره با همدیگر داشتند. من در یک نشست که با مدیران کل و معاونین داشتم که مخاطبینم مدیران کل و معاونین بودند تلاش کردم به آن‌ها این توجه را بدهم که امسال سال خاصی است و با روش‌های گذشته نمی‌توانیم مسائل را حل و فصل کنیم. آموزش اکنون شرایط آموزشی متنوعی دارد و بخشی از آن را از طریق نرم‌افزار شاد شاهد هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مخاطبان من در این خصوص معاونین و مدیران کل آموزش و پرورش بودند به این معنا که این مسئولیت را پذیرفته و باید بر اساس آن خدمت لازم را ارائه کنند. مخاطبین من در آن گفتگو به هیچ وجه معلمان نبوده‌اند زیرا معتقدم معلمان در این دوران کار ویژه‌ای انجام دادند و خانواده‌ها می‌توانند گواه باشند که معلمان چقدر در این زمینه وقت می‌گذارند و مراقبت لازم را اعمال می‌کنند و این خطایی که در برداشت اتفاق افتاده بود که آن را به معلمان نسبت داده بودند را تکذیب می‌کنیم.

حاجی میرزایی گفت: اولین کسی که مخاطب این صحبت‌ها بود خود من هستم زیرا مسئولیت تعداد ۱۵ میلیون دانش‌آموز را به عهده داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز