خبرگزاری کار ایران

به مناسبت گرامیداشت روز ملی و هفته پارالمپیک؛

تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی با فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین منعقد شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۹۰۵

در سیزدهمین دوره گرامیداشت روز ملی و هفته پارالمپیک، صبح امروز ۱۰ آبان ماه مراسم نشست مشترک انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان بهزیستی کشور و فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین، در محل کمیته ملی پارالمپیک کشور با حضور وحید قبادی دانا رییس و جمعی از مسئولین سازمان بهزیستی،محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک و سید محمد شروین اسبقیان رییس فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین کشور، برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی، قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم با اشاره به نگاه بهزیستی به ورزش به عنوان وسیله ای برای توانمندسازی و ایجاد امید و نشاط برای افراد دارای معلولیت،گفت: ورزش همگانی برای افراد دارای معلولیت با هدف تلفیق اجتماعی و به عرصه کشاندن این افراد و همچنین ایجاد امید و دلبستگی به آینده و حضور در جامعه، از این جهت برای ما بسیار مهم است و از طرف دیگر وارد شدن این افراد  به عرصه قهرمانی و مدال آوری نیز ظرفیت خوبی برای دیده شدن افراد دارای معلولیت خواهد بود.

رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین به لزوم همکاری نزدیک و هر چه بیشتر بنیاد شهید،سازمان بهزیستی،مجموعه کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولان اشاره کرد و افزود:هرچند که این همکاری از قبل هم وجود داشته است اما این هم افزایی فرصت خوبی برای استفاده از امکانات بهزیستی برای قهرمانان و مدال آوران دارای معلولیت است و همانطور که هدف ما در بهزیستی این است که فرد دارای معلولیت از یک زندگی مستقل در بستر خانواده و با مشارکت اجتماعی هر چه بیشتر و تاثیر گذار در جامعه برخوردار باشد،در ورزش هم به دنبال همین هدف هستیم.

وی افزود:همکاران ما در حوزه ورزش بهزیستی،امکانات بهزیستی و فضاهای اردوگاهی برای آماده سازی تیم ها و .... را در اختیار ورزشکاران معلول قرار خواهند داد و همچنین می توانیم از امکانات فدراسیون برای آموزش ورزشکاران دارای معلولیت استفاده کنیم.همچنین نظام جمهوری اسلامی نیز حقوقی برای این قهرمانان قائل شده که پیگیر آن هستیم.

قبادی دانا گفت:به برکت دفاع مقدس،زمینه جهش خوب در ورزش جانبازان و معلولان ایجاد شده است و سن بسیاری از  قهرمان جانباز که مدال آور نیز بوده اند، بالا رفته است و می توانند به عنوان مربیان پیشکسوت در این زمینه فعال باشند و برای آموزش افراد در سنین پایین تر هم زمینه ای برای پارالمپیک ایجاد می شود و سازمان بهزیستی نیز از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به حسن انتخاب این روز و امضای تفاهم نامه در روز گرامیداشت پارالمپیک نیز گفت: امیدواریم که نتایج عملی این تفاهم نامه ها در کف جامعه و در زندگی افراد دارای معلولیت حس شود و موجب ایجاد تحول و همچنین ارتقای توانمندی بدنی،جسمی و روحی این افراد شود و در حد یک مراسم نمادین و رسمی باقی نماند و نقاط ضعف و ایستای با استفاده از تجارب ارزشمند این سالها شناسایی و رفع شود.

گفتنی است تفاهم نامه مذکور با موضوع همکاری های مشترک آموزشی-پژوهشی،توسعه فعالیت های تربیت بدنی و ورزش به ویژه ورزش همگانی، بهبود و ارتقای سطح نشاط و سلامت عمومی جامعه هدف و تبادل تجارب مفید فی مابین دو سازمان، به مدت یک سال منعقد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز