خبرگزاری کار ایران

امنیت مهمترین مقوله کشور است

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۲۶۱

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزبانی مرجع امنیت را حاکمیت قلمداد می کند لذا برای مرزبانی حراست و پاسداری از سرحدات کشور مهم تلقی می شود.

به گزارش ایلنا، سردار " احمد علی گودرزی" در همایش ملی ابعاد نظری و کاربردی توسعه و امنیت پایدار مناطق مرزی دانشگاه فردوسی مشهد (ویدئو کنفرانس) اظهار داشت: امنیت ملی یکی از مهم ترین و حیاتی ترین بحث های موجود در هر کشور است که به طور کلی به شیوه حفاظت از ارزش های یک ملت و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن ارزش ها بحث می کند.

وی با اشاره به یکی از وظایف مهم مرزبانی "استیفای حقوق مرزنشینان و دولت" افزود: مرزبانی مرجع امنیت را حاکمیت قلمداد می‌کند لذا برای مرزبانی حراست و پاسداری از سرحدات کشور بسیار مهم تلقی می شود.

سردار گودرزی در ادامه تصریح کرد: مرزبانی با پیوند و مشارکت منافع مرزنشینان با مرز و توسعه مناطق مرزی سعی می کند مرزنشینان را به نوعی به مقوله امنیت وارد و امنیت را نهادینه کند.

 وی امنیت و توسعه در آمایش مناطق مرزی را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: آمایش سرزمین در حقیقت پیش نیاز برنامه ریزی برای توسعه پایدار بوده و تامین امنیت برای توسعه است و در مرحله بعد این توسعه است که بر روی امنیت تاثیرگذار است.

این مقام ارشد در مرزبانی ناجا با اشاره به نقش موثر مرزنشینان در تامین امنیت مرزها تصریح کرد: مسائل مربوط به امنیت و دفاع از کشور و توسعه پایدار در مناطق مرزی به عنوان برنامه ای امید بخش می تواند برای تحقق توسعه پایدار و امن در مناطق مرزی تلقی شود.

سردارگودرزی با تاکید بر رویکرد دفاعی، نظامی، امنیتی، انتظامی و اجتماعی در مرزبانی عنوان کرد: مناطقی پایدار هستند که با دفاع از خود پایدار مانده و در حال توسعه هستند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به تهدیدات پیرامونی کشورمان خاطر نشان کرد: توسعه پایدار در فضاهای مناطق مرزی زمانی تحقق پیدا می کند که آن فضاها از امنیت کافی برای سکونت و فعالیت برخوردار باشند از سویی توجه به مناطق مرزی مورد تاکید مقام معظم رهبری امام خامنه ای "مدظله العالی" است که باید مورد اهتمام قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز