خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت مطرح کرد:

آدم‌هایی بودند که طوفان کرونا را نسیم ملایم فرض کردند

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۲۰۶

وزیر بهداشت گفت: در اوج تحریم‌های ناجوانمردانه بودیم، از طرف دیگر در سرزمین خودمان زبان مشترک و گفتمان مشترک نداشتیم، آدم‌هایی بودند که این طوفان کرونا را نسیم ملایم فرض کرده بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت در نشست جمعی از هنرمندان و جانبازان به مناسبت حماسه ۹ آبان، بیان کرد: روزهای اول شیوع کرونا ما در اوج تنهایی بودیم، اگر آن روزهای اول می‌خواستیم چند ماسک برای همکارانمان تهیه کنیم از هر طریق همه این راه‌ها را می‌بستند، حتی برای دارو و نیازهای دیگر هم دچار همین مشکل بودیم.

وی ادامه داد: در اوج تحریم‌های ناجوانمردانه بودیم، از طرف دیگر در سرزمین خودمان زبان مشترک و گفتمان مشترک نداشتیم، آدم‌هایی بودند که این طوفان کرونا را نسیم ملایم فرض کرده بودند.

نمکی بیان کرد: اما باید بگویم که در این روزهای طوفانی ما نسیم‌های فرحبخشی هم داشتیم که یکی از آنها دلجویی عرصه هنر بوده است که با لطافت و زیبایی در کنار ما بودند، مردم، این سرمایه اجتماعی بی‌بدیل که در صحنه آمد و نشان داد با وجودی که حتی برای تهیه لباس و تجهیزات التماس می‌کند، اما در دو ماه به تولید کننده بزرگ تبدیل شد که در نهایت هم صادر کننده شد.

وی افزود: تا قبل از اینکه ویروس بیاید ما خودمان را آماده کرده بودیم و سنگر گرایی انجام داده بودیم تا هیچ بیماری پشت درهای بیمارستان سرگردان نشود، آب غیزانیه چند ساعت قطع شد و مردم به هم ریختند، اما ما در اوج کرونای خوزستان که موج بسیار سنگینی هم بود یک بیمارمان پشت در هیچ بیمارستانی نماند و به هیچ بیماری نگفتیم که چون «پول نداری داخل بیمارستان نیا»، حتی هزاران افغانستانی بدون کارت را معالجه کردیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: اینها همه از حس عاشقانه‌ای است که مردم داشتند و پرستاری که ۱۲ ماه است کارانه‌ خود را نگرفته و خود را طلبکار نمی‌داند، بلکه با حس بدهکاری در صحنه آمده است.

وی ادامه داد: ما مردم نسبتاً افسرده‌ای داریم و واقعاً روان‌های پریشان می‌تواند خیلی از مشکلات جامعه را رقم بزند و دلمردگی جزئی از زندگی مردم ما شده است. و در طول سال‌های گذشته لحظات فرحبخش برای مردم کمتر ایجاد کردیم، البته طنزهایی که ایجاد کردیم هم بیشتر مبتذل بوده تا نشاط آور و مثبت، در هر حال در این شرایط که نیاز به فاصله‌ی اجتماعی است، مثلاً در بعضی قومیت‌ها به دلیل گرمای زیادی که وجود دارد نمی‌توان فاصله‌گذاری فیزیکی را نهادینه کرد و عرصه هنر خیلی می‌تواند با لطافت در این موضوع کمک کند چون زبان هنر می‌تواند زمختی‌ها را به زیبایی تبدیل کند.

نمکی گفت: این که مردم در خانه بدون خوراک بنشینند و البته صدا و سیما هم خیلی تلاش می‌کند ولی واقعاً کمبودهایی چه در متریال و چه در محتوا دارد، بنابراین از هنرمندان تقاضا می‌کنم تا به صحنه بیایند.

وزیر بهداشت افزود: همکاران من در بیمارستان‌ها رنج جارو می‌کنند، در همان زمان که عده‌ای در هوای لطیف لمیده بودند، همکاران من بر سینه مریض خمیده بودند و خودشان هم به ویروس مبتلا می‌شدند، بنابراین اگر این عزیزان هنرمند برای زدودن خشونت و افزایش مهرورزی و به تصویر کشیدن این حماسه‌ی بزرگ و ماندگار در تاریخ سرزمین که امکان دارد هر دو قرن اتفاق بیفتد کاری کنند می تواند بسیار اثرگذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز