خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش به عدم ترمیم حقوق بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان به اندازه ۹۰ درصد حقوق شاغلین

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۱۹۳

معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان به عدم ترمیم حقوق بازنشستگان این دانشگاه به اندازه ۹۰ درصد حقوق شاغلین واکنش نشان داد.

«علی خاکی» معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که ترمیم حقوق بازنشستگان به اندازه ۹۰ درصد حقوق شاغلین اعمال شده است، اما چرا برای بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور و دانشگاه شهید رجایی مطلقا اعمال نشده است؟ گفت: احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان اعضای هیات علمی توسط صندوق بازنشستگی صادر شده است. با توجه به اینکه براساس ماده یک قانون احکام دائمی برنامه توسعه ششم کشور، حقوق و مزایای اعضای غیرهیات علمی دانشگاه‌ها تابع مصوبات هیات امنا و آیین نامه استخدامی دانشگاه مربوطه است، لذا به تبعه آن حقوق اعضای غیرهیات علمی بازنشسته دانشگاه نیز بر اساس آیین نامه مذکور تعیین می‌گردد و حقوق آنان از گروه نیروهای قانون مدیریت خدمات کشوری خارج می‌شود، لیکن حقوقشان را سازمان بازنشستگی کشوری پرداخت می‌کند. 

وی تصریح کرد: بنابر آنچه که مطلع شدیم، صندوق یاد شده احکام حقوقی همسان سازی بازنشستگان مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری را صادر کرده، اما احکام همسان سازی بازنشستگان اعضای غیر هیات علمی این دانشگاه‌ها را صادر نکرده است. 

معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان افزود: با توجه به اینکه احکام و فیش حقوقی این عزیزان توسط صندوق بازنشستگی کشور صادر می گردد، لازم است صندوق مذکور طبق مصوبه جدید سازمان برنامه و بودجه ‌کشور حقوق این افراد را متناسب با شاغلانی که اکنون همان پُست‌ها را دارند، معادل ۹۰ درصد حقوق شاغلین دانشگاه همسان سازی و احکام آنان را صادر کند. 

خاکی در پاسخ به این سوال که بنابراین با توجه به بازنشسته شدن این افراد، دانشگاه فرهنگیان مسئولیتی نسبت به آن‌ها ندارد؟ گفت: دانشگاه نقشی در صدور و یا تغییر احکام ندارد، اما مسئولیت پیگیری دارد.

وی ادامه داد: هرکسی در هر بخشی از وزارتخانه‌ها و یا سازمان‌های دولتی بازنشسته شود، ردیف حقوقی‌اش از دستگاه منفک می‌شود و سازمان بازنشستگی کشوری حکم حقوقی بازنشستگی ایشان را صادر می‌کند. 

معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه با بیان اینکه موضوع این دسته از بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان در دست پیگیری سازمان برنامه و بودجه کشور است، توضیح داد: اما به رغم این موضوع بلافاصله پس از اطلاع از عدم صدور حکم همسان سازی بازنشستگان دانشگاه، موضوع از سازمان برنامه و بودجه کشور و هم چنین صندوق بازنشستگی کشور پیگیری شد که حسب نظر سازمان مذکور مبنی بر ارسال اطلاعات حقوقی شاغلان دانشگاه برای بررسی همسان سازی حقوق بازنشستگان، اطلاعات لازم ارسال شد و هم اکنون موضوع در دستور کار بررسی سازمان مزبور است. 

 وی در خصوص اعتراضات برخی از این بازنشستگان در این زمینه بیان کرد: تعدادی از بازنشستگان معترض بودند که البته ما هم همان سنوات و پُست‌های اداری را داشتیم و چون ۱۰ سال پیش بازنشسته شده‌ایم، حقوقمان به نسبت کسی که اکنون بازنشسته می‌شود، بسیار کمتر است و آن‌ها در خواست پیگیری این مساله را داشتند که مراتب به مراجع ذیربط انعکاس داده شده است. 

معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان در پایان اظهار داشت: به لحاظ صدور  ابلاغیه‌ها و تغییر حکم حقوقی، مشمولین این موضوع می‌توانند نتیجه اقدامات و صدور احکام جدید اصلاحی را از نمایندگی‌های سازمان بازنشستگی کشور پی گیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز