خبرگزاری کار ایران

طاهری نسب مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای کاهش مشکلات مدیریت پسماند در شهرداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۱۶۲

​مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: توجه به فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای کاهش مشکلات حوزه‌ مدیریت پسماند در شهرداری‌ها ضروری است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، نشست مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری های کشور با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به صورت ویدئو کنفرانس تشکیل شد.

علیرضا طاهری نسب مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران با اشاره به اینکه اجرای اصولی برنامه‌های حوزه مدیریت پسماند و طرح‌های مرتبط با هوای پاک زمینه ساز ارتقای شاخص های بهداشت عمومی شهرهاست اظهار داشت: تردیدی نیست که تولید روزانه‌ انبوهی از زباله، شهرداری ها را با چالشی جدی مواجه ساخته است، بنابراین مدیران شهری باید سیاستی را در پیش بگیرند تا ضمن بهره گیری از توان بخش خصوصی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و مراکز پژوهشی نیز به نحو مطلوبی استفاده کنند تا راه‌هایی جدید برای عبور از چالش‌های حوزه مدیریت پسماند، پیدا کرد.

وی افزود: کاهش تولید زباله از مبدا از موارد تاثیرگذار بر کاهش مشکلات حوزه مدیریت پسماند است، از اینرو شهرداری ها بایستی با توجه به مباحث آموزشی و فرهنگ‌سازی از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی یاری بگیرند تا مشارکت عموم شهروندان را به همراه داشته باشند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران عنوان کرد: با توجه به این موارد انتظار داریم شهرداری های استان تهران طرح‌ها و برنامه‌های خود را ارائه داده تا استانداری بتواند راهکارهای حمایتی خود در اجرایی شدن این برنامه‌ها را بررسی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز