خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خبر داد؛

دستگیری پنج سرشاخه اصلی معاملات فردایی طلا و ارز

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۸۰۸

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری پنج سرشاخه اصلی معاملات فردایی طلا و ارز خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که بازار ارز را بالا می‌برد معاملات فردایی است، اظهار داشت: عده‌ای سودجو با ایجاد اتاق‌های کاغذی اقدام به معامله صد تا ۲۰۰ کیلو طلا کردند.

وی با اشاره به اینکه معمالات فردایی از لحاظ شرعی و از لحاظ قانونی هم صحیح نیست، گفت: در معاملات فردایی طلایی جابجا نمی‌شود و فقط مابه تفاوت آن جابجا می‌شد.

سرهنگ ولیپور گفت: در هفته گذشته پنج نفر از سر شاخه‌های اصلی معاملات فردایی طلا دستگیر شدند و روز گذشته ۲۰ نفر در فضای مجازی دستگیر شدند.

وی در حوزه قاچاق گفت: در دو روز گذشته ۲۰۰ تن تنباکو قاچاق در یکی از انبارهای فاقد اسناد گمرکی به ارزش ۴۰ میلیارد تومان کشف شد.

سرهنگ ولیپور خاطرنشان کرد: کارگاهی در جنوب تهران شناسایی شد که با مواد اولیه غیرمجاز داروی ایرانی با عنوان کاهش درد مفاصل تولید می‌کردند که قبل از اینکه اقدام به توزیع کنند همگی این افراد دستگیر و کارگاه پلمب شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی در خصوص افزایش قیمت روغن و برخورد با محتکران گفت: طی روزهای گذشته ۲۲ تن روغن کشف و در محل کشف شده توزیع شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر دستگیری دلالان ارزی گفت: در هفت ماهه اخیر ۱۲۰ دلال ارزی شناسایی و دستیگیر شدند و ارز کشف شده تحویل بانک مرکزی شده است.

سرهنگ ولیپور گفت: معاملات ارزی باید صرفا در صرافی‌ها انجام شود و غیر از این قانونی نیست  و پلیس ورود خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز