خبرگزاری کار ایران

شروع اجرای پروژه «خیابان کامل» در مناطق مختلف پایتخت

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۷۷۲

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل ترافیک، از شروع اجرای طرح «خیابان کامل» در مناطق مختلف شهرداری با تایید طراحی آن در کمیته شبکه معابر خبر داد.

به گزارش ایلنا، «مسعود رنجبریان» با اشاره به اینکه شورای شهر تهران در تبصره سوم ماده ۵۲ برنامه ۵ ساله سوم توسعه شهر تهران، هر یک از مناطق را مکلف کرده است سالانه یک خیابان را بر اساس اصول و دستورالعمل خیابان کامل بازطراحی و اجرا کند. تصریح کرد: دستورالعمل فنی احداث و شیوه ی اجرای خیابان کامل از سوی معاونت حمل ونقل ترافیک تهیه و نهایی شده و این دستورالعمل به تایید معاونت شهرسازی و معماری رسیده  است.

رنجبریان یکی از مهم ترین چالش های مدیریت شهری در کلان شهرها ، انسان محور نمودن شهر بجای خودرو محور بودن شهر دانست و اظهار داشت: انواع آلودگی های محیطی و بصری، کاهش ایمنی افراد پیاده، افزایش صدمات ناشی از سوانح رانندگی، عدم دسترسی سریع و آسان به حمل و نقل عمومی و پایین بودن میزان کیفیت و مطلوبیت معابر شهری همه از جمله مسایلی هستند که مدیریت شهری در شهرهای کشور بویژه در کلانشهرها را مجاب نموده که به طراحی و اجرای خیابان کامل روی آورند.

وی با بیان اینکه اجرای خیابان کامل در راستای استراتژی انسان محور کردن شهر، یکی از اولویت های جدی مدیریت شهری تهران است، هدف از اجرای طرح خیابان کامل در پایتخت را دستیابی به توسعه پایدار محله محوری دانست و گفت: تامین امنیت عابرین پیاده ، کاهش سوانح رانندگی ، تأمین مسیر حمل و نقل عمومی و دوچرخه سواری ، مطلوبیت و جذابیت محیطی معابر شهری و اینکه همه اقشار جامعه بتوانند به صورت عادلانه از معبر شهری استفاده کنند مهم ترین هدف اجرای طرح خیابان کامل است.

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهر معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از طراحی 18 معبر در15 منطقه شهرداری تهران به منظور اجرای خیابان کامل خبر داد و گفت: بزودی طرح های نهایی شده پس از تایید کمیته شبکه معابر سازمان حمل و نقل و ترافیک به مرحله اجرا در خواهند آمد.

براساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ رنجبریان یادآور شد : شورای اسلامی شهر تهران به عنوان نهاد تصمیم گیر و سیاست گذار شهرداری با لحاظ اولویت و اهمیت دادن به این موضوع در سال جاری اعتبار خوبی برای اجرای خیابان کامل تصویب نموده است که با تخصیص به هنگام این اعتبار 300 میلیارد تومانی مصوب شورا، قابلیت اجرا نمودن تعدادی از طرح ها را در سال جاری خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز