خبرگزاری کار ایران

اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز شهری استان تهران آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۷۶۱

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد: با هدف کنترل سیل و رسوب اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز شهری این استان آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، حمید رضا زکی زاده با بیان این مطلب افزود: امسال عملیات آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی با اعتباری معادل 15میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حوزه های آبخیز شهری شهرستان های تهران، شمیرانات، پردیس، دماوند، فیروزکوه، ری و پاکدشت اجرایی می شود.

وی ادامه داد: پروژه های آبخیزداری با توجه به وضعیت مناطق و حساس و بحرانی بودن حوزه های آبخیز از لحاظ حفاظت خاک و آب به مرحله اجرا در خواهد آمد.

معاون آبخیزداری استان تهران خاطر نشان کرد: حوزه های آبخیزی که در بالادست شهرها قرار دارند به عنوان حوزه های آبخیز شهری محسوب می شوند که در اثر بارش های شدید و یکباره، سیلاب به همراه رسوبات تهدیدی جدی را برای شهرها رقم می زند که اجرای پروژه های آبخیزداری برای مقابله با این تهدیدها و کنترل سیل و رسوب در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، این مقام مسئول به اقدامات خوب و موثری که سال گذشته در برخی از حوزه های آبخیز استان تهران انجام شده است اشاره کرد و ابراز داشت: در سال گذشته پروژه های آبخیزداری با اعتباری حدود 35 میلیارد تومان که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین شده بود در 7 شهرستان حساس استان تهران اجرا شد که با اجرای این پروژه ها امکان کنترل و استحصال حدود 1 میلیون متر مکعب از سیلاب های حوزه های آبخیز شهری فراهم و از بروز بسیاری از خسارت های مالی و جانی پیشگیری به عمل آمد.

زکی زاده درباره اثر بخشی فعالیت های آبخیزداری اظهار داشت: هدف اصلی اجرای پروژه های آبخیزداری کنترل سیل و کاهش فرسایش خاک است که با این اقدامات شاهد تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود وضعیت پوشش گیاهی نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز