خبرگزاری کار ایران

همزمان با افزایش آلودگی هوا:

پایش شبانه محیط زیست در غرب تهران با مهار 22 مورد ضایعات سوزی/ برخورد جدی با واحدهای آلاینده

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۶۷۹

افزایش غلظت آلاینده های هوا و آلودگی هوای این روزهای تهران باعث شد تا گشت و پایش های شبانه ماموران محیط زیست استان تهران برای برخورد بر فعالیت واحدهای آلاینده با جدیت بیشتری دنبال شود.

به گزارش ایلنا، شیدا اکار رییس اداره محیط زیست شهرستان شهریار از گشت و پایش شبانه در روزهای گذشته در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: نظارت و پایش محیط زیست بر واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان شهریار با توجه شرایط جوی پایدار و افزایش غلظت آلاینده ها از روزهای گذشته بطور شبانه روزی آغاز شده است. 

وی ادامه داد: در گشت های اخیر محورهای اتوبان ساوه، صباشهر، باغستان، ویره، شاهد شهر و شهریار مورد پایش قرار گرفتند که متاسفانه ١٧ مورد آتش زدن ضایعات و لاستیک توسط نیروهای این اداره و آتش نشانی اطفا شد و جز در دو مورد، در سایر موارد عاملین آتش سوزی در محل شناسایی نشدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار گفت: ١٨ مورد بازدید مجدد از واحدهای تولید بتن نیز در این گشت ها صورت پذیرفت که خوشبختانه موردی از آلودگی زیست محیطی مشاهده نشد .

الهه بیگی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر نیز با تشریح گشت های مستمر و شبانه محیط زیست این شهرستان، افزود: باتوجه به وضعیت پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران و شهرستان‌های اطراف کارشناسان و مامورین اجرایی این اداره در حین ماموریت ویژه شبانه اخیر ضمن بازدید از فعالیت کلیه معادن شن وماسه شهرستان بمنظور بررسی رعایت الزامات زیست محیطی از سوی آنها، با پنج مورد پسماندسوزی در ابتدای احمدآباد مستوفی و نوروزآباد مواجه و اقدام به مهار آن کردند. 

​به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط اضطرار آلودگی هوا در نیمه دوم سال، مامورین اجرایی و کارشناسان این اداره در دو شیفت صبح و شب در حال گشت زنی هستند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت آلاینده، ضمن برخورد قانونی، موضوع به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی تحت عنوان تهدید علیه بهداشت وسلامت عمومی مورد پیگیری قضایی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز