خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری ۱۷ میلیاردی به بهانه خرید ملک

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۲۲۶

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران از دستگیری فردی خبر داد که به بهانه پیشنهاد خرید ملک مزایده ای ۱۷ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کارآگاه "خیراله دولتخواه" اظهار داشت : دوازدهم تیرماه پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری در کلانتری ۱۵۰ تهرانسر تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: شاکی اظهار داشت، فردی به نام فرهاد که از  آشنایان دورم می باشد و شناحت کمی از او دارم،  پیشنهاد خرید ملک مزایده ای را به من داد و مدعی شد که می تواند یک ملک ۴۰۰ میلیاردی را با قیمت بسیار کمتر برای من در مزایده بخرد و در عوض این کار،  تقاضا کرد که او نیز در مالکیت ملک شریک شود. پول ملک از من و کارهای اداری با او تا اینکه مبلغی را برای  شرکت در مزایده و پرداخت اولیه در خواست کرد با توجه به اینکه قیمت اصلی ملک ۴۰۰ میلیارد ریال بود و با قیمت بسیار  کمتری امکان خرید فراهم شده بود، حتی شراکت با فرهاد مقرون به صرفه بود با پرداخت مبلغ ۱۷ میلیارد ریال ، قراردادی را در خصوص شراکت در خرید یک ملک مزایده ای بین خودم  و فرهاد تنظیم کردم و مبلغ ۱۷ میلیارد ریال به وی پرداخت کردم تا این مبلغ را به عنوان مبلغ اولیه شرکت در ملک مزایده به حساب مجری مزایده واریز کند. ولی  پس از گذشت مدتی از فرهاد خبری نشد و متوجه شدم وی کلاهبرداری کرده است .

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران افزود: با اخذ اظهارات شاکی و رصد اطلاعاتی  کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه فرهاد را در شمال تهران  شناسایی و با هماهنگی های قضائی وی را در یازدهم مهر ماه دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم به پایگاه پنجم پلیس آگاهی منتقل و در بازجویی های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و تحقیقات پلیسی برای کشف سایر جرایم احتمالی ادامه یافت.

وی ابراز داشت: در استعلامات انجام گرفته مشخص شد او سابقه دار بوده و پیش تر به جرم کلاهبرداری  دستگیر و در سه مرحله روانه زندان شده است و همچنین  اکنون تحت تعقیب قضائی و پلیسی چندین استان دیگر می باشد.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی در پایان گفت: دستگیری متهم طی مکاتبات قضائی به سایر مراجع قضائی در استان های دیگر اعلام و متهم برای تعیین تکلیف به دادسرا  معرفی و  با قرار مجرمیت روانه زندان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز