خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

در جامعه مهدوی نباید شاهد کم‌لطفی فرادستان به فرودستان باشیم

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۱۳۹

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌ سیره مهدوی مبتنی بر اخلاق انسانی، مدارا، مهربانی، مروت و رعایت حقوق همه انسانهاست، نمی‌توان به نام مهدویت به طرد و تحقیر دیگر انسان‌هایی پرداخت که مانند ما فکر نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محسن هاشمی در جریان دویست و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز آغاز ولایت حضرت ولیعصر عجل الله تعالی گفت: متاسفانه در این ایام با وجود معنویت و اهمیتی که در میان شیعیان دارد، شاهد کم توجهی به سیره و توصیه های قطب عالم امکان هستیم.

 او ادامه داد: مفهوم پیشرو و متعالی مهدویت که عناصر اصلی رعایت اخلاق و تقوی در رفتار شیعیان و افزایش آگاهی و دانش در جامعه اسلامی جهت فراهم کردن زمینه های ظهور است، با آسیب‌های جدی از سوی جریانات افراطی و تفریطی مواجه بوده است.

 هاشمی افزود: امام خمینی در منشور روحانیت، بخشی از این آسیب‌ها را در مخالفت متحجرین با انقلاب اسلامی و تحول در جامعه، به بهانه افزایش ظلم وفساد در جامعه برای تسریع در ظهور عنوان کردند.امروز شاهد روی دیگر این آسیب از سوی افراطیون در تندروی در رفتارهای دینی هستیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مهمترین مقدمه و بستر ظهور حضرت، ارتقای آگاهی و دانش جامعه است افزود: افزایش آگاهی نسبت به دین و فهم کمبودها و نیاز به تکمیل هدایت توسط ولی الله الاعظم است که در روایات با عنوان انتظار فرج از آن یاد می شود.

هاشمی افزود: این انتظار رفتاری فعال نه منفعل و صرف دعا و بی عملی است، سیره مهدوی مبتنی بر اخلاق انسانی، مدارا، مهربانی، مروت و رعایت حقوق همه انسانهاست، نمی توان به نام مهدویت به طرد وتکفیر و تحقیر دیگر انسانهایی که مانند ما فکر نمی کنند، پرداخت.

او با بیان اینکه جامعه مهدوی، جامعه ای آگاه و با اخلاق است که تشنه عدالت و گریزان از ظلم است، ادامه داد: پس در این جامعه نباید شاهد ظلم و کم لطفی افراد به یکدیگر یا صاحبان قدرت و فرادستان به فرودستان باشیم، هرچه این شاخص و معیار در جامعه ما بیشتر تقویت شود، بیشتر در انتظار فرج و مهدوی هستیم.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: یکی از معیارهای مهم اخلاقی، احترام به عقاید و سلایق متفاوت است، بویژه اگر این اعتقادات مذهبی و دینی باشد، متاسفانه در این ایام بعضا شاهد هتک حرمت نسبت به عقاید سایر مذاهب اسلامی از سوی برخی جریانات متحجر و تندرو هستیم.

هاشمی افزود: در سیره 250 ساله اهل بیت قبل از زمان غیبت، نه تنها کمترین بی حرمتی و رفتار خارج از ادب و کرامت انسانی با پیشوایان و پیروان سایر ادیان و مذاهب دیده نمی‌شود، بلکه سراسر شاهد تلاشهای خستگی ناپذیر ائمه در جهت ایجاد وحدت و کاهش اختلاف و کینه میان مسلمانان هستیم و در این راه هزینه های سنگینی نیز از سوی اهل بیت پیامبر پرداخت شده است.

رئیس شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: جفاست که به نام دوستی با خاندان نبوت، آتش بر خرمن دستاورد وحدت اسلامی بزنیم که حاصل 14 قرن تلاش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز