خبرگزاری کار ایران

نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس دانشجویان سراسر کشور آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۱۲۰

نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس دانشجویان سراسر کشور (امید) در دانشگاه خلیج فارس به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس دانشجویی، به همت حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و به میزبانی دانشگاه خلیج فارس در حال برگزاری است.

حسین یزدان شناس، دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس دانشجویی، در این خصوص اظهار داشت: در طول فراخوان این جشنواره ۲۹۲ فیلم کوتاه، ۷۲ فیلمنامه، ۱۱۳۷ قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و سه هیئت، انتخاب فیلم‌های کوتاه را انجام دادند که در مجموع از بین ۲۹۲ فیلم ارسالی ۷ انیمیشن، ۵ فیلم مستند، ۶ فیلم تجربی، ۷ فیلم صدثانیه‌ای، ۲۵ فیلم داستانی و ۱۰ فیلم ویژه پذیرفته شدند و مجموعاً ۶۰ فیلم در جشنواره انتخاب شد و با توجه به برگزاری برخط از پلت فرم VOD برای پخش فیلم‌های کوتاه استفاده خواهد شد.

به گفته وی، با کمک این پلت فرم و برای اینکه مخاطب فیلم‌ها را به حداکثر برسانیم هیچ بلیط یا حق اشتراکی برای افراد در نظر گرفته نشده است و فیلم‌ها از صبح دوشنبه پنجم آبان‌ماه تا هشتم آبان‌ماه که اختتامیه جشنواره خواهد بود برای همگان به صورت رایگان به نمایش در می آید.

 یزدان شناس تصریح کرد: در بخش عکس نیز هیئت انتخاب جشنواره از میان ۱۱۳۷ عکس، ۳۰ عکس را در بخش دوربین حرفه‌ای، ۱۵ عکس را در بخش عکس‌های موبایلی و ۷ عکس رادر بخش عکس ویژه انتخاب کرده است که به صورت گالری مجازی به نمایش در خواهند آمد و لینک دسترسی به گالری برخط با شروع جشنواره منتشر خواهد شد. همچنین در بخش فیلمنامه هم ۷۲ اثر به جشنواره ارسال شده که فایل pdf آن توسط داوران بررسی و ارزیابی شد و نتایج داوری‌ها در روز اختتامیه جشنواره اعلام می‌شود.

وی افزود: دبیرخانه این جشنواره از آذرماه سال گذشته شکل گرفت و فراخوان آن منتشر شد و مقرر گردید پس از ماه مبارک رمضان و در هفته اول خرداد ماه جشنواره برگزار شود اما به مسئله شیوع بیماری کرونا برخورد کردیم و با هماهنگی شورای سیاست‌گذاری تصمیم گرفته شد که برگزاری جشنواره به تعویق افتد و در نهایت با توجه به تحرک جو دانشگاهی تصمیم گرفته شد که جشنواره به شکل آنلاین برگزار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز